-
11. Data: 2016-09-24 22:49:05
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Scobowski <s...@t...pl>
Pogadaj z _kierownikiem_ najbliższej OSKP - co trzeba spełnić dla
takiej_zmiany_konstrukcyjnej_ w pojeździe.
-
12. Data: 2016-09-26 13:04:28
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu czwartek, 22 września 2016 21:12:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
>
> Jest auto - Hyundai Santa Fe - które ma z tyłu pośrodku tylko pas biodrowy.
> Czy dałoby się w jakiś sposób wyposażyć to auto w pas 3-punktowy, ale tak,
> żeby to nie było druciarstwo, tylko żeby zabezpieczał tak samo dobrze jak
> fabryczny?
Sprawdzić jak jest w wersjach z pasami 3-punktowymi - czasami jest to tylko kwestia
samego pasa, a karoserie są takie same, więc punkty istnieją.
http://doc.hyundai-autoclub.ru/santafe/
http://workshop-manuals.com/hyundai/
-
13. Data: 2016-09-28 11:24:34
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 26 Sep 2016 04:04:28 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
(...)
Dzięi, na to nie wpadłem. Porównałem manuale do 2000 i 2005. Wychodzi, że w
nowszej wersji są dodatkowe elementy w konstrukcji tylnej ćwiartki, na
których zamontowany jest zwijacz. Czyli raczej kiszka...
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
14. Data: 2016-09-28 14:14:31
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu środa, 28 września 2016 11:24:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
>
> w nowszej wersji są dodatkowe elementy w konstrukcji tylnej
> ćwiartki, na których zamontowany jest zwijacz
Jeśli osobne, to pól biedy - można by wstawić "jak w fabryce".
Gorzej jeżeli to np kawałek słupka - niby też można wspawać (w końcu naprawy
blacharskie obejmują częściowe wymiany elementów), ale to jednak rzeźbologia...
-
15. Data: 2016-09-28 15:45:07
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 28 Sep 2016 05:14:31 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
> Gorzej jeżeli to np kawałek słupka - niby też można wspawać (w końcu naprawy
blacharskie obejmują częściowe wymiany elementów), ale to jednak rzeźbologia...
Ciężko określić, wyglądają na mocowane do słupka, ale być może sam słupek
też jest zmodyfikowany.
widzę jedno wyjście - kupić homologowany pas odpowiedniej długości ze
zwijaczem i zamontować tenże zwijacz do podłogi bagażnika tuż za kanapą,
wykorzystując punkt do kotwienia fotelika dla dzieci, a odcinek biodrowy
zamocować do istniejącego mocowania..
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
16. Data: 2016-09-28 23:29:43
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu środa, 28 września 2016 15:45:03 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> widzę jedno wyjście - kupić homologowany pas odpowiedniej długości ze
> zwijaczem i zamontować tenże zwijacz do podłogi bagażnika tuż za kanapą,
> wykorzystując punkt do kotwienia fotelika dla dzieci, a odcinek biodrowy
> zamocować do istniejącego mocowania..
Jeśli masz na myśli top-tether, to nie jest to dobre wyjście, bo takie rozwiązanie
nie zadziała. W czasie wypadku siły działające na punkt kotwiczący są inne dla
sztywno napiętej taśmy ustalającej jedynie pozycję fotelika, a zupełnie inne dla
dopiero blokującego się pasa bezwładnościowego przytrzymującego nagłe szarpnięcie
sporą częścią masy pasażera.
Dobry pas biodrowy jest lepszy od marnego 3-punktowego.
-
17. Data: 2016-09-29 00:44:11
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 28 Sep 2016 15:45:07 +0200, Maciek napisał(a):
> Dnia Wed, 28 Sep 2016 05:14:31 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
>
>> Gorzej jeżeli to np kawałek słupka - niby też można wspawać (w końcu naprawy
blacharskie obejmują częściowe wymiany elementów), ale to jednak rzeźbologia...
>
> Ciężko określić, wyglądają na mocowane do słupka, ale być może sam słupek
> też jest zmodyfikowany.
> widzę jedno wyjście - kupić homologowany pas odpowiedniej długości ze
> zwijaczem i zamontować tenże zwijacz do podłogi bagażnika tuż za kanapą,
> wykorzystując punkt do kotwienia fotelika dla dzieci, a odcinek biodrowy
> zamocować do istniejącego mocowania..
Pas ramieniowy musi chronić przed przemieszczeniem się do przodu.
Tak jak planujesz to będzie chronił jedynie przed przemieszczeniem w górę.
Bo oparcie kanapy złoży się przy niezbyt wielkim obciążeniu.
Do tego punkt mocowania isofix może być samodzielnie używany tylko do
fotelików dla dzieci o masie poniżej 18kg (czyli zasadniczo na takiego
lekkiego pasażera jest wymyślony), dzieci cięższe mocuje się jednocześnie
isofixem i pasami. Więc isofix jest dużo za słaby na mocowanie pasa
bezpieczeństwa.
Punkt kotwiczenia isofixa musi wytrzymać obciążenie 8kN, a to wydaje się
mało dla pasa bezpieczeństwa dla dorosłego.
A w przypadku pasa trzypunktowego, cały pas trzyma tak mocno jak najsłabszy
punkt podparcia - jak poluzuje się pas ramieniowy, to będzie gorzej niż w
samym biodrowym. Więc to musi być zrobione albo bardzo porządnie, albo
lepiej nie robić wcale.
-
18. Data: 2016-09-30 10:50:28
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 29 Sep 2016 00:44:11 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Więc to musi być zrobione albo bardzo porządnie, albo
> lepiej nie robić wcale.
Jak się to robi w rajdówkach, jeśli trzeba zamontować w nich sportowe pasy?
Wstawia się po prostu wzmocnienie?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
19. Data: 2016-09-30 11:57:51
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu piątek, 30 września 2016 10:50:20 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
>
> Jak się to robi w rajdówkach, jeśli trzeba zamontować w nich sportowe pasy?
Jeżeli nie porusza się po drogach publicznych, to zapewne obowiązują ją jedynie
przepisy techniczne dotyczące rajdówek.
Jeśli ma mieć możliwość jeżdżenia po drogach publicznych, to obowiązują ją zwykłe
regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ -
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html (trzeba poszukać tego mówiącego o
pasach).
-
20. Data: 2016-09-30 17:14:51
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 30 Sep 2016 10:50:28 +0200, Maciek napisał(a):
> Dnia Thu, 29 Sep 2016 00:44:11 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Więc to musi być zrobione albo bardzo porządnie, albo
>> lepiej nie robić wcale.
>
> Jak się to robi w rajdówkach, jeśli trzeba zamontować w nich sportowe pasy?
> Wstawia się po prostu wzmocnienie?
W rajdówce montuje się pasy tylko dla przednich siedzeń, więc problem jest
trochę inny.
Ramieniowe montuje się albo do poprzeczki klatki bezpieczeństwa (poprzeczka
jest rurą 40mm o ściance 2mm), albo przykręca się do otworów po
oryginalnych mocowaniach tylnego pasa biodrowego.
Kąt który pasy ramieniowe tworzą z poziomem nie może być większy niż 45
stopni.
Jeśli chodzi o pozostałe pasy, to albo wykorzystuje się seryjne punkty
mocowania, a jeżeli trzeba wykonać nowe mocowanie do progu lub podłogi, to
robi się otwór, za nim montuje stalową płytkę wzmacniającą o powierzchni
40cm^2 i grubości 3mm za którą jest nakręta śruby M12 (lub 7/16 UNF) klasy
minimum 8.8.
Zasady montowania pasów bezpieczeństwa można znaleźć w art. 253 załącznika
J do MKS, od drugiej strony:
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2016/Regulaminy
/FIA/J/art253_2016.pdf