  • 1. Data: 2013-02-26 14:25:23
    Temat: Montaż haka
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    W sobotę montuję hak w samochodzie. Jest na co zwrócić uwagę, powinienem
    dostać jakieś papiery od montażysty, czy można coś przy montażu zwalić i
    trzeba na to uważać?
    No i sama jazda z przyczepką - warto zanim ruszę po gabaryty do wożenia
    wypożyczyć wcześniej przyczepkę i gdzieś na placu poćwiczyć czy to
    prościzna?

  • 2. Data: 2013-02-26 14:47:44
    Temat: Re: Montaż haka
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo pisze:
    > W sobotę montuję hak w samochodzie. Jest na co zwrócić uwagę, powinienem
    > dostać jakieś papiery od montażysty, czy można coś przy montażu zwalić i
    > trzeba na to uważać?

    czyli nie montujesz tylko ci montują :)
    robota chyba prosta więc nie ma co zepsuć.
    W nowszych autach potrzebny moduł żeby ci nie waliło po oczach
    uszkodzonymi żarówkami po podłączeniu przyczepy

    > No i sama jazda z przyczepką - warto zanim ruszę po gabaryty do wożenia
    > wypożyczyć wcześniej przyczepkę i gdzieś na placu poćwiczyć czy to
    > prościzna?

    dla jednego prościzna, dla innego nie. Zawsze warto spróbować cofnąć bez
    bagażu - wtedy w razie czego odczepisz i przepchasz ręcznie :)
    Pamiętaj też że czasem będziesz potrzebował viatolla na autostradę...

    Lukasz

  • 3. Data: 2013-02-26 19:22:42
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 26.02.2013 14:47, ddddddd pisze:> W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo
    pisze:
    > Pamiętaj też że czasem będziesz potrzebował viatolla na autostradę...

    Konkretnie rzadki przypadek z przyczepą lekką i DMC zestawu > 3.5t <=
    4.25t, bo więcej bez B+E nie pociągnie. Swoją drogą coś mieli to
    ukonstytuować, żeby był traktowany jak zestaw bez opłat - ktoś coś na
    ten temat nowego wie?

    S.

  • 4. Data: 2013-02-26 20:33:49
    Od: <9...@3...203349.invalid> (Tom N)

    Stefan Szczygielski w

> [...]
    > 4.25t, bo więcej bez B+E nie pociągnie. Swoją drogą coś mieli to
    > ukonstytuować, żeby był traktowany jak zestaw bez opłat - ktoś coś na

    Ale co mieli zmieniać?

    "3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych w rozumieniu art.
    2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. -- Prawo o ruchu drogowym, za które
    uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz
    przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w
    tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej."

    Przecież jasno napisane, że przyczepa lub naczepa o dopuszczalnej DMC
    powyżej 3,5 tony...

    Gdyby prawodawca chciał napisać o DMC zespołu pojazdów, to by przecinek
    wstawił przed składający oraz o -- czyli napisałby:

[...]

    Ba, dopisek o autobusach "niezależnie od ich DMC" wskazuje, że ustawodawca
    miał na myśli przyczepę o DMC > 3.5 tony, z wyłączeniem autobusów, gdyż
    uznał, że nie jest istotne DMC zestawu, ale istotne jest, ze ciągnie
    "autobus"

    MSPANC

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2013-02-27 07:07:08
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > No i sama jazda z przyczepką - warto zanim ruszę po gabaryty do wożenia
    > wypożyczyć wcześniej przyczepkę i gdzieś na placu poćwiczyć czy to

    zależy jakie auto. Są samochody co mają już fabrycznie przygotowane
    otwory pod montaż haka, więc odpada ekstra zabezpieczenie antykorozyjne.
    W niektórych zaś autach trzeba dodatkowo wyciąć kawałek zderzaka. Więc
    tu i tam można coś skopać.
    Co do jazdy z przyczepką to ja miałem na początku problem z cofaniem,
    ale wyrobiłem sobie taki patent - jak chcę jechać prosto do tyłu to
    jeśli zaczynam widzieć przyczepkę w lewym lusterku to skręcam lekko
    kierownicę właśnie w kierunku tego lusterka i tak na zamianę bo
    przyczepka zawsze będzie myszkować. Trening czyni mistrza :). Oczywiście
    bardzo ułatwi Ci cofanie z przyczepą, umiejętność cofania samego auta
    tylko na boczne lusterka.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 6. Data: 2013-02-27 08:35:05
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Feb 2013 07:07:08 +0100, Marcin Jan napisał(a):

> [...]
    > przyczepka zawsze będzie myszkować. Trening czyni mistrza :). Oczywiście
    > bardzo ułatwi Ci cofanie z przyczepą, umiejętność cofania samego auta

    Cenna uwaga. W zasadzie cofam tylko na lusterka. Tylna szyba może dla mnie
    nie istnieć.