    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Montaż elementów w obudowach MLF
    Date: Sat, 25 Jan 2014 23:11:45 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Atlantis,

    Saturday, January 25, 2014, 9:55:02 PM, you wrote:

    > Ja też, jednak zbyt wygodne to nie było i zawsze gdy tylko mogłem
    > zastosować układ w obudowie DIP - stosowałem go. Dopiero zakup lepszej
    > lutownicy zmienił moje podejście do układów SMD. Teraz montaż
    > przewlekany stosuję o wiele, wiele rzadziej.
    > Hmm... Co tą wilgoć absorbuje, że problem daje o sobie znać tylko
    > podczas przechowywania?

    Plastik obudowy. Chodzi o układy lutowane z dużymi gradientami
    temperatury (IR?). Jakakolwiek wilgoć i ekslodują. Ponoć można je
    ,,regenerować" wygrzewając zanim zacznie się je lutować.
    Jak dostałem oryginalne LM2673S, to było dołączone ostrzeżenie, że
    jeśli będą przechowywane ponad termin, to należy je wygrzewać przed
    montażem. Ale jeszcze mi żaden nie eksplodował.
    Przy okazji - je też lutuję transformatorówką (D2PAK) :)

    > Z utlenianiem to aż tak wielki problem? Chyba da się pady oczyścić.
    > Zresztą i tak zwykle się je cynuje przed wlutowaniem układu w
    > płytkę.

    Nigdy nie cynowałem układów przed lutowaniem. Ale ja nie lutuje
    niczego bardziej skomplikowanego od SO :)

    > Dobry topnik sobie nie poradzi?

    Nie mam pojęcia - ja tylko gdybam.

    --
    Best regards,