  • Data: 2014-05-09 21:11:54
    Temat: Re: Monitory EIZO
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 08 May 2014 23:39:22 +0200, Wojtek W. napisał(a):

    > Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak są
    > dobre ale też za wydane na nie pieniądze oczekiwałbym lepszej jakości.
    > Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i właściwie nie ma się do czego
    > przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
    > Reszta modeli kupiona w Polsce.

    Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

    > Kumpel ma model 22 cale ale równomierność podświetlenia taka sobie.
    > W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe podświetlenie.

    Jakieś konkrety odnośnie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierności
    podświetlenia?
    Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

    > Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to część eksploatacyjna...
    > Hmm to po co jest gwarancja na świetlówki 30tys godz ?

    Musiałbym się w to dokładniej wgryźć, ale z tego co kojarzę, to gwarancja
    mówi o tym, że świetlówki mają tyle przepracować. Jeżeli ktoś jedzie cały
    czas na maksymalnej jasności, to nic dziwnego, że podświetlenie zużyje
    wcześniej.

    > Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania
    > spektrofotometrem nie było by tak różowo.

    Monitor bez profilowania - o ile myśli się o jakieś pracy czy korzystania z
    niego tak, by w miarę przyzwoicie oddawał kolory - to takie sobie
    rozwiązanie jest. Oczywiście bardzo wiele zależy od samego monitora i tego,
    co można z niego wycisnąć.

    > W kwestii zakupu używanych monitorów
    > Ostatnio kupiliśmy w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe identyczne
    > modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i każdy świeci zupełnie
    > inaczej.

    Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
    lepiej. :)

    > Po profilowaniu to już inna bajka i postawione obok siebie
    > wyświetlają praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegające od Eizo :-)

    Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
    cieniach. :)

    > Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
    > najlepiej kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
    > taka funkcją spisuję się znakomicie)

    Najpierw jeszcze określenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
    wiedzy o zarządzaniu barwą. :)

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]