  • Data: 2009-02-03 11:43:59
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    Sylwester Zarębski pisze:
    > Jestem bardzo przeciw. Migotanie świetlówek do częstotliwości wielu kHz
    > jest odbierane przez mózg i wiele osób przez to nie może/mogło pracować
    > przy LCD (oraz przy np. żarówkach energooszczędnych). Dopiero ostatnie
    > generacje LCD z migotaniem rzędu dziesiątek kHz zmniejszają dokuczliwość
    > problemu. Problem generalnie znany.

    Problem znany i podobny w swej naturze do wielu innych mających podłoże
    bardziej psychologiczne a nie fizjologiczne. Gdyby istniał problem
    wrażliwości na migotanie lamp CFL, ludzie na to uczuleni cierpieliby w
    każdym miejscu użyteczności publicznej i urzędzie. Jak powszechnie
    wiadomo takie miejsca są oświetlane świetlówkami w tradycyjnym układzie
    dławikowym, co daje migotanie o niższej częstotliwości niż z własnym
    zasilaniem przetwornicą i stabilizatorami elektronicznymi.

    Możliwe, że problem samoistnie powstał, w wyniku powszechności na rynku
    tandetnych monitorów, z takiż samymi układami regulacji, które przy
    próbie zmniejszenia potężnej jasności, zaczynają migotać w zakresie
    odczuwalnym przez przeciętnego użytkownika.

    Istnieje też prawdziwe uczulenie na światło świetlówek, ale z tego co mi
    wiadomo, cierpią na to ułamki promila populacji.

    > Niektórzy również narzekają na bóle z powodu nadmiernej wyrazistości
    > plamki niektórych paneli LCD. Również fakt znany.

    Co zatem z wszystkimi innymi obrazami złożonymi z wyraźnych punktów? Np
    ilustracje wydrukowane rastrem? Co z telewizorami LCD, które
    zdecydowanej większości się podobają?

    > W związku z powyższym prosiłbym o niewrzucanie wszystkiego do jednego
    > worka z napisem "nie było problemu". To, że Ty nie masz, albo problem
    > jest rzadki, nie znaczy, że nie istnieje.

    LCD ma wady, to jasne, ale wymienione przez Pana są pomijalne.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!