    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Monitor mi sie psuje?
    Date: Thu, 24 Sep 2009 10:52:28 +0200

    On 2009-09-24 10:21:34 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Przy dobrym, dużym CRT jest to nader mało prawdopodobne - zwykle nikt
    > nie kupował wielkich, ciężkich, cholernie drogich (od około 5tyś)
    > baniek Eizo czy Sony serii F,

    Tak w ramach sprostowania - pod koniec swojego życia chodziły już w
    okolicach 3-4k zł. Dziwne że dziś mało kto chce tyle wydać na monitor
    do domu, nie?

    > nie mówiąc o abstrakcyjnie drogich
    > referencyjnych Barco, Radiusach, czy LaCie (od 10-20tyś)

    Akurat w miarę pamiętam ceny z końcówki ery CRT - Barco Personal - 18k
    zł, Sony Artisian 9k zł, LaCie (czyli Mitsubishi z dodatkową
    elektroniką) 6k zł. Radiusy (PressView) już wtedy od dawna były martwe,
    przestali je robić w około 98 r.

    > po to, by od czasu do poukładać se na nich pasjansa.

    Dokładnie - zakładając że to akurat ten z końca serii, to policzmy 8h
    dziennie (minimum, bo mogło być i 16) razy 240 dni w roku, razy 5 lat -
    czyli okolice 10000 godzin. Dla CRT to bardzo dużo.

    > W dodatku w CRT im wyższa rozdziałka i odświeżanie było ustawione, tym
    > szybciej się taki mo
    > niek kończył, zaś w zastosowaniach graficznych zwykle ustawiało się je
    > dno i drugie na maksa.

    A tu nie do końca. Dla 21-22 CRT rozdziałka 1600x1200 była raczej
    maksimum nadającym się do długotrwałej pracy, a karty pod koniec
    ciągnęły i więcej - jednak niewielu aż tak nie szanowało swojego
    wzroku, żeby ustawiać taki hardkor (2048x1448 czy jakoś tak). Wręcz
    większość ze znanych mi osób pracujących na dużych bańkach miała
    ustawione mniej, pokroju 1400x1100 (nie pamiętam końcówek), a nawet i
    1280x1024.

    de Fresz