  • 11. Data: 2016-11-07 20:33:31
    Temat: Re: Monitor i ergonomia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-07 o 18:35, t-1 pisze:

    > Prawdopodobnie najlepsza pozycja monitora to płasko na stole.
    > Tak przez całe młode życie korzystało się z zeszytów.
    > Niestety dzisiaj jest w tym miejscu tylko klawiatura.

    W miejscu zeszytu jest klawiatura a w miejscu książki monitor.
    Poza tymi co to muszą mieć książkę na wysokości oczu. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-11-07 20:48:36
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/4/2016 2:57 AM, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > okazuje się, że wg wytycznych np. stąd:
    >
    > http://www.ergonomicznebiuro.pl/?p=art&art_id=17
    >
    > mam go idealnie. Niemniej intuicyjnie wydaje mi się, że powinien być wyżej
    > by nie pochylać głowy w dół lecz trzymać ją prosto czy wręcz lekko zadartą,
    > choć bardziej w sensie piersi do przodu i nie garbienia się niż realnego
    > unoszenia głowy. Przed chwilą podniosłem monitor (jeszcze stojący na
    > biurku) tak, że oś prostopadła wzroku jest na środku monitora i zobaczę
    > przez kilka dni czy będzie lepiej.
    > A piszę by Was spytać o doświadczenia i opinie, szczególnie osoby, którym

    jesli chodzi o ergonomie, to sprawdz:
    swiatlo dawane przez monitor nie bylo silniejsze od tego jakie jest w
    otoczeniu.
    odbicia swiatla od monitora, czesto determinuje jego ustawienie, bo
    chyba najbardziej przeszkadzaja.
    glowa powinna byc lekko opuszona (tak jak jest w linku, ktory podales),
    nie zadarta. juz ktos proponowal. dobrze by bylo zeby monitor lezal na
    stole, albo wmontowany byl w stol, ale pod katem 90st do osi wzroku.
    nowy MS Surface bedzie latwy do konfiguracji. zadarcie glowy powoduje
    nienaturalna kompresje miesni szyjnych.
    polozenie monitora moze byc rowniez zdeterminowane przez ulozenie
    przedramion na biurku czy innej powierzchni roboczej.
    <rs>

  • 13. Data: 2016-11-07 21:54:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-07 o 20:48, rs pisze:
> [...]
    > nie zadarta. juz ktos proponowal. dobrze by bylo zeby monitor lezal na
    > stole, albo wmontowany byl w stol, ale pod katem 90st do osi wzroku.

    Kupiłem kiedyś do siebie takie biurko, jakieś 20 lat temu. Biurko spore,
    ponad 2 metry szerokości, głębokie, z "dziurą" - taką pochylnią pod
    monitor. A że biurko z prawdziwego drewna i solidnie zrobione, to też
    nie było tanie.

    Kupiłem go z dwóch powodów:
    1/ kiedyś u kolegi siedziałem przez chwilę i wydawało się super
    2/ ponad monitorem, który kończył się sporo poniżej wzroku, widać było
    pomieszczenie.

    Kolega, który przy nim pracował, po kilku miesiącach jednak monitor
    postawił na blacie. Mówił, że za jest wygodne, ale aż za bardzo ;) i
    powoduje to garbienie się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2016-11-08 13:25:17
    Od: anhin <a...@o...pl>

    w tej wymianie poglądów Szanowni Koledzy zapomnieli o dość
    fundamentalnej sprawie, jaką jest akomodacja wzroku. Krawędzie monitora
    (dolna i górna, lewa i prawa) powinny z punktem między oczami (albo z
    okiem, jeśli ktoś używa tylko jednego, co wbrew pozorom jest bardzo
    częste) tworzyć trójkąt równoramienny (skrót myślowy, ale chyba wiadomo
    o co chodzi). Jeśli jest inaczej, oczy np. przy czytaniu nieustannie
    zmieniają akomodację, co m. in. powoduje mikroruchy głowy, co z kolei
    skutkuje zmęczeniem mięśni i poczucie dyskomfortu. Różnica między
    odległościami krawędzi jest także powodem dla którego monitory
    panoramiczne są mniej wygodne przy dłuższej pracy niż "stare" ~4:3, ale
    to osobny temat.