    Subject: Re: Monitor i ergonomia
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Date: Mon, 7 Nov 2016 14:48:36 -0500

    On 11/4/2016 2:57 AM, Roman Tyczka wrote:

    > Nadszedł czas by zamontować monitor na ścianie, ale uchwyt jaki mam ma
    > tylko regulację na boki, dlatego muszę dobrać odpowiednią wysokość i tak
    > nawiercić otwory na stałe.
    > I tu pojawiła się wątpliwość. Już od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mam
    > monitor za nisko i boli mnie od tego kark, gdy za długo posiedzę. Ale
    > okazuje się, że wg wytycznych np. stąd:
    >
    > http://www.ergonomicznebiuro.pl/?p=art&art_id=17
    >
    > mam go idealnie. Niemniej intuicyjnie wydaje mi się, że powinien być wyżej
    > by nie pochylać głowy w dół lecz trzymać ją prosto czy wręcz lekko zadartą,
> [...]

    jesli chodzi o ergonomie, to sprawdz:
    swiatlo dawane przez monitor nie bylo silniejsze od tego jakie jest w
    otoczeniu.
    odbicia swiatla od monitora, czesto determinuje jego ustawienie, bo
    chyba najbardziej przeszkadzaja.
    glowa powinna byc lekko opuszona (tak jak jest w linku, ktory podales),
    nie zadarta. juz ktos proponowal. dobrze by bylo zeby monitor lezal na
    stole, albo wmontowany byl w stol, ale pod katem 90st do osi wzroku.
    nowy MS Surface bedzie latwy do konfiguracji. zadarcie glowy powoduje
    nienaturalna kompresje miesni szyjnych.
    polozenie monitora moze byc rowniez zdeterminowane przez ulozenie
    przedramion na biurku czy innej powierzchni roboczej.
    <rs>