  • 1. Data: 2012-11-08 15:51:25
    Temat: Monitor a zdjecia.....
    Od: Daniel <j...@w...pl>

    Witam Kolegów !

    Proszę o rade , posiadam obecnie aparat canon eos 400D i obiektyw Canon EF 28-135mm
    f/3.5-5.6 IS USM. Do tej pory również robię zdjęcia Canonem T90 (analog)i mam
    zwykła pstrykawke samsung nv7.

    I moje pytanie? Dlaczego zdjecia z Canona 400 D ku mojemu zdziwieniu na monitorze
    wyglądają gorzej! jak zdjęcia z samsunga, zwykłej pstrykawki tzn zdjęcia z Canona sa
    takie "miękkie" jak by brakuje im ostrości. Czy to może być wina komputera,
    monitora?? Pytam ponieważ Canona kupiłem używanego od kolegi, i nie mam powodów go
    podejrzewać ze sprzedał mi wadliwy aparat....

    Dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Daniel.

  • 2. Data: 2012-11-08 15:55:00
    Temat: Re: Monitor a zdjecia.....
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-11-08 15:51, Daniel pisze:
> [...]
    monitora?? Pytam ponieważ Canona kupiłem używanego od kolegi, i nie mam powodów go
    podejrzewać ze sprzedał mi wadliwy aparat....

    Ponieważ lustrzanka domyślnie mniej wyostrza obraz i produkuje mniej
    nasycone, bardziej naturalne kolory?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 3. Data: 2012-11-08 16:57:41
    Od: Piratee <p...@o...pl>

> [...]
    monitora?? Pytam ponieważ Canona kupiłem używanego od kolegi, i nie mam powodów go
    podejrzewać ze sprzedał mi wadliwy aparat....

    Witam
    Aby kolory były bardziej nasycone, można zmienić ustawienia w aparacie.
    Wtedy w DPP mniej zabawy ;]

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 4. Data: 2012-11-08 19:05:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Daniel" <j...@w...pl> wrote:

> [...]

    > ostrości. Czy to może być wina komputera, monitora?? Pytam ponieważ
    > Canona kupiłem używanego od kolegi, i nie mam powodów go podejrzewać

    Lepiej/Gorzej to meeegaogólne określenie...

    Krótko: nie korzystaj z przestrzeni kolorów Adobe RGB i nie licz na
    to, że komputer jednakowo dobrze przeformatowuje zdjęcia "w locie" do
    rozmiaru ekranu - pamiętaj, ze obraz jest skwantowany do pikseli, więc
    zależy to od mnożnika pomniejszenia.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2012-11-09 10:20:02
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    >to, że komputer jednakowo dobrze przeformatowuje zdjęcia "w locie" do
    >rozmiaru ekranu - pamiętaj, ze obraz jest skwantowany do pikseli, więc

    Hmmm, inaczej formatuje i kwantuje obraz z malpki a inaczej z lustrzanki? :)

  • 6. Data: 2012-11-09 11:03:25
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Daniel" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > tzn
    > zdjęcia z Canona sa takie "miękkie" jak by brakuje im ostrości. Czy to

    Zapodaj jakiś przykład

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-11-09 11:24:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Daniel" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I moje pytanie? Dlaczego zdjecia z Canona 400 D ku mojemu zdziwieniu na
    > monitorze wyglądają gorzej!

    Po pierwsze aparaty cyfrowe rozmywają zdjęcia i aby osiągnąć to co na filmie
    trzeba je podostrzać. Kompakty mają zwykle ustawione bardziej agresywne
    ostrzenie, a lustrzanki mniej. Tak aby mógł obrobić zdjęcie wedle uznania i
    dopiero na koniec je wyostrzył.

    OIDP w 400D parametr 'sharpness' powinien być ustawiony na 3 aby dać ostrośc
    podobną do tej z kliszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-11-09 20:55:33
    Od: Daniel <j...@w...pl>

  • 9. Data: 2012-11-09 21:04:44
    Od: Daniel <j...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 listopada 2012 11:24:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > dopiero na koniec je wyostrzył.
    >

    > OIDP w 400D parametr 'sharpness' powinien być ustawiony na 3 aby dać ostrośc

    Dziekuje wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 10. Data: 2012-11-26 23:13:05
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]

    > ostrości. Czy to może być wina komputera, monitora?? Pytam ponieważ
    > Canona kupiłem używanego od kolegi, i nie mam powodów go podejrzewać

    Powodów może być wiele:
    - jeśli kolory nie takie, to zapewne brak kalibracji + programu do
    ogladania zdjęć, który ją honoruje
    - tanie kompakty zwykle ubajerawiają obraz. Podobną ewolucję przeszedł
    sprzęt audio. Otwórz Photoshopa i przerób fotkę z Canona jak chcesz :-)
    - tzw. mydło może być kwestią kilku innych czynników:
    charakterystyki/klasy obiektywu, niezgrania obiektywu z body (niektóre
    aparaty mają możliwość korygowania punktu ostrzenia), szumów elektroniki
    (zastosowanego ISO). Z pewnością nie monitor to powoduje.

    Idź do jakiegoś sklepu i spróbuj zrobić to co najłatwiejsze: załóż inny
    obiektyw, jakąś stałkę np. Zrób fotkę i sprawdź czy jest ostra na PCcie.