  • 11. Data: 2015-07-16 08:48:50
    Temat: Re: Monitor Dell - jak wejsc w menu serwisowe?
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces 666 <...@...6> zwrócił błąd:
    > Dałbyś radę wejść w menu serwisowe U2410 (mocno dotykając jednocześnie przyciski
    drugi i czwarty od góry włączyć frontowym
    > przyciskiem monitor, następnie dotykamy pierwszy od góry przycisk i jesteśmy w
    Innolux Factory Menu) i przepisać dla mnie ustawienia
    > kalibracji kolorów RGB dla poszczególnych trybów (9300K, 5700K, 6500K, sRGB, Adobe
    RGB, Offset1, Offset2, Gain)?
    > U mnie wszystkie wartości dla sRGB i AdobeRGB zostały przypadkowo przestawione na
    wartości 255, niestety nie mam kalibratora.

    Niezupełnie, bo u mnie nie widać czegoś takiego jak offset1, offset2 i
    gain. To co mam, to:
    9300K R 180 G 206 B 255
    5700K R 244 G 253 B 242
    6500K R 233 G 255 B 255
    sRGB R 194 G 202 B 198
    adobe R 206 G 218 B 217

    Nie jestem pewien czy coś z tego nie jest zmienione w stosunku do
    pierwotnych wartości, bo kiedyś używałem kalibratora. Ale on chyba tylko
    "softwarowo" zmieniał ustawienia.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 12. Data: 2015-07-16 09:12:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Jul 2015 08:48:50 +0200, Saiko Kila napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie jestem pewien czy coś z tego nie jest zmienione w stosunku do
    > pierwotnych wartości, bo kiedyś używałem kalibratora. Ale on chyba tylko

    Kalibrator przy takim Dellu niczego Ci software'owo nie zmienia, tylko sam
    regulujesz wartości dla składowych tak, by uzyskać pożądane wartości
    temperatury barwowej.

    Ciekawostką jest, dlaczego dla sRGB mają różne wartości niż dla 6500K, skoro
    sRGB właśnie jest na 6500K ustawiany...

    [ Kobiety pracują obecnie jak dżokeje, przewodzą firmom i prowadzą badania ]
    [ z fizyki atomowej. Czemuż nie miałyby kiedyś się nauczyć parkować tyłem? ]
    [ (Bill Vaughan) ]

  • 13. Data: 2015-07-16 09:54:04
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

    > Kalibrator przy takim Dellu niczego Ci software'owo nie zmienia, tylko sam
    > regulujesz wartości dla składowych tak, by uzyskać pożądane wartości
    > temperatury barwowej.

    Tworzy mi plik z profilem na windzie. To nazywam softwarową zmianą.

    > Ciekawostką jest, dlaczego dla sRGB mają różne wartości niż dla 6500K, skoro
    > sRGB właśnie jest na 6500K ustawiany...

    Pewnie jedno jest wynikiem "założeń", a drugie jest wynikiem kalibracji
    w fabryce.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 14. Data: 2015-07-16 10:32:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Jul 2015 09:54:04 +0200, Saiko Kila napisał(a):

    > Tworzy mi plik z profilem na windzie. To nazywam softwarową zmianą.

    > Pewnie jedno jest wynikiem "założeń", a drugie jest wynikiem kalibracji
    > w fabryce.

    Dell i kalibracja fabryczna. Mhm... :D

    [ Oo... to teraz jeszcze będziesz strajkować głodowo, tak? Nie myśl sobie, ]
    [ że mnie to rusza... w ogóle mne to nie rusza! NO ZJEDZ TEGO BANANA!!! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 15. Data: 2015-07-16 18:24:00
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

    > Dell i kalibracja fabryczna. Mhm... :D

    Oficjalnie podają że adobeRGB i sRGB w tym monitorze są wynikiem
    kalibracji fabrycznej. Z tego co wiem robią to w jednym punkcie ekranu,
    i efekt można o kant d4 rozbić, ale idea jest taka, że każdy moniak ma
    trochę inne te wartości.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 16. Data: 2015-07-16 19:34:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Jul 2015 18:24:00 +0200, Saiko Kila napisał(a):

> [...]
    > kalibracji fabrycznej. Z tego co wiem robią to w jednym punkcie ekranu,
    > i efekt można o kant d4 rozbić, ale idea jest taka, że każdy moniak ma

    Dlatego się tak radośnie obśmiałem. Zresztą stabilność trzymania parametrów
    wyświetlania w Dellach też jest mocno taka se, już nie wspomnę o tym, że w
    jednej części matrycy potrafią uciekać w niebieski, a w drugiej - w
    czerwony.

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 17. Data: 2015-07-16 19:53:26

    Dzięki, ustawiłem wg Twoich wartości i jest lepiej, będę chciał skalibrować monitory
    jak dopadnę jakiś kolorymetr.
    Offset i Gain to chyba się pokazują w trybie D-Sub.
    A tak przy okazji: co to jest Burn Mode z menu serwisowego? Na zmianę czerwony,
    zielony i niebieski ekran? Ma na celu "uruchomienie"
    martwych pikseli?

    -----