  • 51. Data: 2009-01-16 20:10:49
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Krystian Polak pisze:
    > Najwyrazniej to tylko Tobie sie wydaje, ze jest nieprzyzwoicie wysoki.

    Liczby nie kłamią. Przy poziomach jaskrawości jakie mają te monitory,
    *trzeba* pracować w dzień. Oświetlenie sztuczne nie da rady kompensować
    bieli rzędu 140cd/m^2 jako normalnego poziomu. Po prostu razi. Mowa jest
    o monitorze dla amatora, więc z dużym prawdopodobieństwem będzie
    pracował w domu, wieczorami.

    Jeśli ktoś ma ochotę własnoocznie sprawdzić w czym rzecz, a nie ma
    sprzętu do pomiaru natężenia oświetlenia, niech po prostu ustawi
    posiadany monitor na 100% jaskrawości i regulator "kontrastu" na wartość
    fabryczną. Zdecydowana większość LCD osiągnie wówczas sporo ponad 100
    cd/m^2. Da się tak pracować? Przy takim obrazie siedzi P. Krystian
    właśnie. Pracuje na etacie, w ustawowych zapewne godzinach w dzień, w
    znacznie pogodniejszej strefie klimatycznej niż Polska i mniejszym
    rozrzucie czasu dnia i nocy. Dlatego daje radę.

    > Wiec szybciutko wycigac pieniazki, bo inaczej zdjecia beda kiepskie hahaha

    Zdjęcia da się przygotować na każdym monitorze bez wyjątku. Nawet
    czarno-białym. Kwestia doświadczenia. Wszyscy to piszą, ale Pan to
    ciągle omija. Dobre monitory po prostu zapewniają amatorowi łatwiej, a
    zawodowcowi szybciej.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 52. Data: 2009-01-17 00:48:54
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > etacie, w ustawowych zapewne godzinach w dzień, w znacznie pogodniejszej
    > strefie klimatycznej niż Polska i mniejszym rozrzucie czasu dnia i nocy.

    Ciekawe sa Twoje _teoretyczne_ wywody, ale malo maja wspolnego z praktyka.
    Zdarza mi sie pracowac na tym monitorze gdy jest calkiem ciemno i jakos
    oczoplasu nie dostalem. Ale Twoje cyferki mowia oczywiscie cos innego,
    cyferki da sie nagiac do kazdej teorii, sa jak papier, wszytsko przyjma.

> [...]
    > czarno-białym. Kwestia doświadczenia. Wszyscy to piszą, ale Pan to ciągle
    > omija. Dobre monitory po prostu zapewniają amatorowi łatwiej, a

    Ten Dell jest wlasnie dobrym monitorem. Amatorowi z ambicjami nic wiecej nie
    potrzeba. A Ty zawszae proponujesz kupno armate na muche, ciekawe kto na tym
    zarabia. Oczywiscie, ze mozna kupic armate. Wszystko mozna. To taka magia,
    jak zlote kableki z torze audio za 2000pln/metr. "Kup to bedziesz wiecej
    slysza" i ludzie slysza. Samosugestia. Kup Eizo, a zdjecia stana sie
    naprawde profesjonalne. To przeciez musza byc, odchylka jest taka mala i
    jeszcze wydalismy tyle extra pieniedzy na kalibrator....

    Pozdrawiam,

    K.Polak

  • 53. Data: 2009-01-17 00:50:21
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

    > Jeśli dla Ciebie poziom 157 cd/m2 minimalnego poziomu podświetlania
    > (zierzonego) jest w ok, to już nie mam więcej pytań. Ale daruj sobie
    > udzielanie rad innym, bo najzwyczajniej nie masz na ten temat pojęcia.

    Akurat Ty masz klapki na oczach, wiec nie wciskaj innym, tym bardziej
    mlodym, kitu

    > Po co? Ja nie kupiłem tego klamota i nie zamierzam. Do obróbki zdjęć innym
    > też nie polecam.

    A ja polecam. Ups, robieznosc opini ;-)

    Pozdrawiam,

    K.Polak

  • 54. Data: 2009-01-17 08:45:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-17 01:50:21 +0100, "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl> said:

    > Akurat Ty masz klapki na oczach, wiec nie wciskaj innym, tym bardziej
    > mlodym, kitu

    Ech, nie ma to jak spotkać ignoranta dumnego ze swojej niewiedzy.
    Skończ chłopie trollować.
    EOT

    de Fresz

  • 55. Data: 2009-01-17 08:58:59
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    > Ech, nie ma to jak spotkać ignoranta dumnego ze swojej niewiedzy.
    > Skończ chłopie trollować.
    > EOT

    Nie, to Ty przestan wciskac ludzion kit, "fachowcu".

    EOT

    Pozdrawiam,

    K.Polak

  • 56. Data: 2009-01-17 12:13:07
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    de Fresz wrote:

    > Jeśli dla Ciebie poziom 157 cd/m2 minimalnego poziomu podświetlania
    > (zierzonego) jest w ok, to już nie mam więcej pytań.

    Monitor który ma 157 cd/m2 (lub wiecej) minimalnego podswietlenia nadaje sie
    do pracy w bardzo jasnym pomieszczeniu. W normalnych warunkach wyjara oczy
    bardzo szybko niezaleznie czy bedziemy obrabiac fotografie czy pisac pisma w
    wordzie. Z tego co zauwazylem po sobie i postach innych osob, w domu
    najczesciej ustawia się jasnosc monitora 45-80cd/m2 w zaleznosci od upodobań
    i panujacych warunków.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 57. Data: 2009-01-17 12:17:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

> [...]
    > postach innych osob, w domu najczesciej ustawia się jasnosc monitora
    > 45-80cd/m2 w zaleznosci od upodobań i panujacych warunków.

    PS:

    Sprawdziłem i u mnie jest tak:

    Initial native brightness target = 45.488528 cd/m^2
    Had to scale brightness from 45.488528 to 44.818807 to fit within gamut,
    corresponding to RGB 0.977384 1.000000 0.984174

    To mi odpowiada do pracy wieczorem w średnio jasnym pomieszczeniu (pomimo że
    mogę ustwawić dużo jaśniejsze podświetlanie).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 58. Data: 2009-01-17 17:30:10
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Tom01,

    pomozesz mi wybrac faworytow z listy powyzej zebym mogl poszukac i
    porownac je "na zywo"?

    u.u.

  • 59. Data: 2009-01-17 19:08:02
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    usenet user pisze:
    > Tom01,
    > pomozesz mi wybrac faworytow z listy powyzej zebym mogl poszukac i
    > porownac je "na zywo"?

    Ja bym to pokroił tak:

    ok. 3tys. netto
    Nec 2090UXi, 2190UXi, Eizo CE210W-K, S2100, S2431WH

    ok. 2tys. netto
    Eizo S2231WH

    Z oglądaniem na żywo będzie kłopot. Proszę mnie zagadnąć poza grupą, pomogę.

  • 60. Data: 2009-01-17 19:58:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-17 13:13:07 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Monitor który ma 157 cd/m2 (lub wiecej) minimalnego podswietlenia
    > nadaje sie do pracy w bardzo jasnym pomieszczeniu.

    Tylko nie zapominaj, że przy minimalnym podświetlaniu (podobnie jak i
    przy maksymalnym) monitor świeci z największymi błedami, to raz, a dwa
    stabilność podświetlania w skrajnych zakresach jest słaba - ergo z
    włączenia na włączenia jasność będzie jeździć.

    > Z tego co zauwazylem po sobie i postach innych osob, w domu najczesciej
    > ustawia się jasnosc monitora 45-80cd/m2 w zaleznosci od upodobań i
    > panujacych warunków.

    IMHO (i nie tylko) za ciemno. W zupełnej ciemności 70-80. W
    pomieszczeniu o średnim poziomie jasności (nie chce mi się tego liczyć
    w luksach, ale zakładam, że każdy jest w stanie sobie to mniejwięcej
    wyobrazić) 100-130. Mi odpowiadają najbardziej okolice 120.

    de Fresz