    From: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Monitor Apple
    Date: Fri, 16 Jan 2009 21:10:49 +0100
    <gkld41$mhm$1@inews.gazeta.pl> <gklhhs$2ov$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gklici$ohd$1@inews.gazeta.pl> <gklkf5$7nd$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gklla6$dhh$1@inews.gazeta.pl> <gklo7f$k58$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkloe8$ar$2@inews.gazeta.pl> <gklqf9$fan$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkls5u$igb$1@inews.gazeta.pl> <gkn4fo$a7l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gknnlm$rqa$1@inews.gazeta.pl> <gknp0v$ckk$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <gkpsp6$h6k$1@news.onet.pl>
    <gkptb4$57n$2@inews.gazeta.pl> <gkpu4v$lsk$1@news.onet.pl>
    <gkpuf7$bmp$1@inews.gazeta.pl> <gkpv2n$p0v$1@news.onet.pl>

    Krystian Polak pisze:
    > Najwyrazniej to tylko Tobie sie wydaje, ze jest nieprzyzwoicie wysoki.

    Liczby nie kłamią. Przy poziomach jaskrawości jakie mają te monitory,
    *trzeba* pracować w dzień. Oświetlenie sztuczne nie da rady kompensować
    bieli rzędu 140cd/m^2 jako normalnego poziomu. Po prostu razi. Mowa jest
    o monitorze dla amatora, więc z dużym prawdopodobieństwem będzie
    pracował w domu, wieczorami.

    Jeśli ktoś ma ochotę własnoocznie sprawdzić w czym rzecz, a nie ma
    sprzętu do pomiaru natężenia oświetlenia, niech po prostu ustawi
    posiadany monitor na 100% jaskrawości i regulator "kontrastu" na wartość
    fabryczną. Zdecydowana większość LCD osiągnie wówczas sporo ponad 100
    cd/m^2. Da się tak pracować? Przy takim obrazie siedzi P. Krystian
    właśnie. Pracuje na etacie, w ustawowych zapewne godzinach w dzień, w
    znacznie pogodniejszej strefie klimatycznej niż Polska i mniejszym
    rozrzucie czasu dnia i nocy. Dlatego daje radę.

    > Wiec szybciutko wycigac pieniazki, bo inaczej zdjecia beda kiepskie hahaha

    Zdjęcia da się przygotować na każdym monitorze bez wyjątku. Nawet
    czarno-białym. Kwestia doświadczenia. Wszyscy to piszą, ale Pan to
    ciągle omija. Dobre monitory po prostu zapewniają amatorowi łatwiej, a
    zawodowcowi szybciej.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!