  • 101. Data: 2010-04-10 08:51:45
    Temat: Re: Mondeo vs Laguna
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrvh5n.c5o.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Ja bym dodał, że źle pielęgnowana skóra zniszczy się o wiele szybciej
    > niż wcale nie pielęgnowana.

    Zdecydowanie - szczególnie, jeśli ktoś zbyt mocno przykłada się do jej
    ustawicznego czyszczenia jakimiś szorstkimi szmatami lub gąbkami.

    Natomiast co do przebiegów, bo była tutaj intensywna dyskusja - sytuacja
    sprzed 3 dni - kolega upatrzył sobie Alfę 159 w Krakowie. Dość fajny
    egzemplarz z silnikiem 2.4 JTDm, czerwona, skórzana tapicerka, nawigacja,
    niski przebieg (ok. 100 tysięcy) i bardzo atrakcyjna, jak na ten model,
    cena. Do tego stopnia atrakcyjna, że jako importer nie byłbym w stanie
    zaoferować tak wyposażonego auta za te pieniądze, jeśli miałby być to
    samochód zupełnie bez uszkodzeń. Wietrzyłem więc podstęp - albo wypadek,
    albo cofanie licznika. Auto obejrzałem - faktycznie nie malowane, książka
    serwisowa jest, wszystko aż zbyt piękne. Ale że przypadeki chodzą po
    ludziach - długo na rozwiązanie zagadki nie trzeba było czekać. Pojechałem
    bowiem dzień później na skasowanie błędów z komputera do mojego
    zaprzyjaźnionego elektronika i spotkałem tam kolegę, który zajmuje się
    transportem aut na zlecenie zza granicy. I mówi mi historyjkę - przywoził
    ostatnio auta z Holandii i Luxemburga. W szoku był, bo z Luxemburga wiózł
    ładną 159 w czerwonej skórze z 2007 roku z przebiegiem ... 270 tysięcy km, a
    auto wizualnie, mówił, wyglądało na 50. I miał rację - bo okazało się, że to
    najwyraźniej był dokładnie ten sam model - zbyt unikatowa wersja
    silnikowo-wyposażeniowa. Na to włączył się do rozmowy nasz elektronik i
    mówi, że był u niego facet właśnie z takim samochodem, bo jak cofali licznik
    to gdzieś w komputerze została zapamiętana stara wartość przebiegu i nie
    potrafią sobie z tym poradzić... Ale to nic - gość od transportu powiedział,
    że to co przyjechało z Holandii, to w ogóle była jakaś abstrakcja, bo żadne
    auto nie było starsze niż 4 lata, żadne nie miało mniej niż 300 tysięcy
    przejechane, a rekordzista - A4 1.9 TDI z 2006 roku - miał na liczniku 560
    tysięcy km. A że ciekawość go zżerała i wiedział, kto auto nabył - wkrótce
    na stronie www z ofertą tego sprzedawcy pojawił się ów samochodzik z
    pięknym, akceptowalym przebiegiem 140 tysięcy km.

    Jurand.

  • 102. Data: 2010-04-13 00:22:38
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Jurand pisze:
    > Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie
    > miałyby ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach.

    Do niedawna poważnie rozglądałem się za Mondeo 2.0 TDDI i obejrzałem co
    najmniej kilkanaście sztuk, z czego pewnie około połowa nie miała
    najmniejszych śladów korozji (2001-2002).

    > Tak i mają kulturę pracy ciągnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej
    > iść i kupić coś z 1.9 TDI.

    Z zewnątrz może i tak. Kabina jest jednak dość dobrze wyciszona i wobec
    czego cichsza niż zapewne jakakolwiek skoda itp.

    --
    PSYLO

  • 103. Data: 2010-04-13 08:17:54
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > To może na PD Polski są bardziej zardzewiałe bo ja widziałem kilka
    > modeli zarówno focusa jak i mondeo gdzie rdzy nie było nigdzie. Co przeczy
    > twojej teorii o tym że wszystkie rdzewieją.

    A zaglądałeś w te miejsca, w których te samochody zaczynają korodować?

    Ano.

    Jurand.