-
61. Data: 2019-02-19 12:59:58
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik pueblo n...@n...pl ...
>> > Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
>> > zgubilem. Czy to wina smaru ?
>>
>> Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła
>> nigdy się nie smaruje. Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w
>> instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki mogą się poluzować z wiadomym
>> skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w skrajnym
>> przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt
>> mocno. Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie
>> wszystkich śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu
>> lepiej do warsztatu.
>>
> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
> dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
> prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
> Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
> gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
> Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
> ciężko.
>
Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co sie
meczyc i plecy nadwyrezac...?
Chociaz znam jednego takiego agenta co majac rurke w samochodzie odkrecał
koło kluczem o ramieniu 25cm... I dał rade... I nawet nie duzo
spierdolił...
Na drodze czasami musisz liczyc tylko na siebie.
Ludzie coraz rzadziej sie zatrzymuja zeby pomoc.
I w sumie sie nie dziwie.
Tej zimy 3 osobom odpalałem auto z kabli, nawet wyciągnałem miernik i
zmierzyłem ładowanie. I nigdy nie oczekuje niczego w zamian.
Ale zgadnijcie ile osób zaproponowało grzecznosciowa dyszke na piwo...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill
-
62. Data: 2019-02-20 01:03:12
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Mateusz Viste" 5c6beabe$0$20329$4...@n...free.fr
> Chyba że sugerujesz podsuwanie jakichś klocków, jak tu ktoś już
> podpowiadał, ale to niepoważna robota jest.
Może pęknąć?
> No i z klockiem jeździć?
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
63. Data: 2019-02-20 01:07:14
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"JDX" 5c6bae3d$0$490$6...@n...neostrada.pl
>> Powgniatało mi cholerstwo krawędzie.
> Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-)
> A jak ta rurka, w którą wkładało się ramię
> podnośnika skorodowała, to wcale nie dało
> się podnieść auta. :-)
Pannę Mercedes podnosiłem wielokrotnie -- bez złych efektów.
MV> http://www.cpcarsundparts.de/Bilder-CP/2101-3901250.
jpg
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
64. Data: 2019-02-20 01:08:14
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
> Optymalne momenty to i może takie śruby
> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
warunki -- choćby temperaturę. ;)
> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
65. Data: 2019-02-20 09:19:40
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2019-02-20 o 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
>
>> Optymalne momenty to i może takie śruby
>> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
>
> Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
> Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
> warunki -- choćby temperaturę. ;)
>
To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...
>> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
>> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
>> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
>> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
>> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
>> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
>> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
>> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
>
> Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
>
Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
okazji mały remont generalny ;)
--
viktorius
-
66. Data: 2019-02-20 09:22:18
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 19.02.2019 o 08:20, JDX pisze:
> On 2019-02-19 01:42, Marcin Debowski wrote:
> [...]
>> Powgniatało mi cholerstwo krawędzie.
> Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-) A jak ta rurka, w którą
> wkładało się ramię podnośnika skorodowała, to wcale nie dało się
> podnieść auta. :-)
>
jeszcze błoto trzeba było wydłubać jak się koreczek zgubił....
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
67. Data: 2019-02-20 13:52:19
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: pueblo <n...@n...pl>
Witaj Budzik, 19 lut 2019 w
news:XnsA9FB7D4405A80budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:
>> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
>> dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
>> prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
>> Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
>> gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
>> Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
>> ciężko.
>>
> Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co
> sie meczyc i plecy nadwyrezac...?
Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem
przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale
mam nadzieję że wystarczająco.
-
68. Data: 2019-02-20 14:13:06
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:
> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
> do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
> za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
Wierzysz w to co napisałeś?
Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.
-
69. Data: 2019-02-20 14:48:25
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2019-02-20 o 14:13, Kris pisze:
> W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:
>
>> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
>> do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
>> za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
>
> Wierzysz w to co napisałeś?
> Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.
>
A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno, żeby
się nie odkręciło po wymianie w trasie.
Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania klucz
dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a do Patrola
pół metra.
--
viktorius
-
71. Data: 2019-02-20 17:59:54
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik viktorius v...@i...pl ...
>>> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
>>> dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
>>> prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
>>
>> Wierzysz w to co napisałeś?
>> Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku
>> między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.
>>
>
> A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
> mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno,
> żeby się nie odkręciło po wymianie w trasie.
> Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania
> klucz dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a
> do Patrola pół metra.
>
Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."