eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 61. Data: 2019-02-19 12:59:58
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    >> > Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
    >> > zgubilem. Czy to wina smaru ?
    >>
    >> Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła
    >> nigdy się nie smaruje. Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w
    >> instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki mogą się poluzować z wiadomym
    >> skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w skrajnym
    >> przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt
    >> mocno. Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie
    >> wszystkich śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu
    >> lepiej do warsztatu.
    >>
    > A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
    > dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
    > prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
    > Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
    > gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
    > Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
    > ciężko.
    >
    Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co sie
    meczyc i plecy nadwyrezac...?
    Chociaz znam jednego takiego agenta co majac rurke w samochodzie odkrecał
    koło kluczem o ramieniu 25cm... I dał rade... I nawet nie duzo
    spierdolił...

    Na drodze czasami musisz liczyc tylko na siebie.
    Ludzie coraz rzadziej sie zatrzymuja zeby pomoc.

    I w sumie sie nie dziwie.
    Tej zimy 3 osobom odpalałem auto z kabli, nawet wyciągnałem miernik i
    zmierzyłem ładowanie. I nigdy nie oczekuje niczego w zamian.
    Ale zgadnijcie ile osób zaproponowało grzecznosciowa dyszke na piwo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
    Winston Churchill


  • 62. Data: 2019-02-20 01:03:12
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Mateusz Viste" 5c6beabe$0$20329$4...@n...free.fr

    > Chyba że sugerujesz podsuwanie jakichś klocków, jak tu ktoś już
    > podpowiadał, ale to niepoważna robota jest.

    Może pęknąć?

    > No i z klockiem jeździć?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 63. Data: 2019-02-20 01:07:14
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "JDX" 5c6bae3d$0$490$6...@n...neostrada.pl

    >> Powgniatało mi cholerstwo krawędzie.
    > Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-)
    > A jak ta rurka, w którą wkładało się ramię
    > podnośnika skorodowała, to wcale nie dało
    > się podnieść auta. :-)

    Pannę Mercedes podnosiłem wielokrotnie -- bez złych efektów.

    MV> http://www.cpcarsundparts.de/Bilder-CP/2101-3901250.
    jpg

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 64. Data: 2019-02-20 01:08:14
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net

    > Optymalne momenty to i może takie śruby
    > wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.

    Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    warunki -- choćby temperaturę. ;)

    > Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
    > już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
    > klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
    > znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
    > skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
    > Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
    > A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
    > szrot, 162Nm zrobiło swoje :/

    Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 65. Data: 2019-02-20 09:19:40
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
    >
    >> Optymalne momenty to i może takie śruby
    >> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
    >
    > Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    > Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    > warunki -- choćby temperaturę. ;)
    >

    To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
    rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...

    >> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
    >> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
    >> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
    >> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
    >> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
    >> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
    >> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
    >> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
    >
    > Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
    >
    Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
    samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
    poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
    Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
    okazji mały remont generalny ;)

    --
    viktorius


  • 66. Data: 2019-02-20 09:22:18
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 19.02.2019 o 08:20, JDX pisze:
    > On 2019-02-19 01:42, Marcin Debowski wrote:
    > [...]
    >> Powgniatało mi cholerstwo krawędzie.
    > Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-) A jak ta rurka, w którą
    > wkładało się ramię podnośnika skorodowała, to wcale nie dało się
    > podnieść auta. :-)
    >

    jeszcze błoto trzeba było wydłubać jak się koreczek zgubił....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 67. Data: 2019-02-20 13:52:19
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 19 lut 2019 w
    news:XnsA9FB7D4405A80budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:


    >> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
    >> dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
    >> prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
    >> Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
    >> gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
    >> Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
    >> ciężko.
    >>
    > Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co
    > sie meczyc i plecy nadwyrezac...?

    Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem
    przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale
    mam nadzieję że wystarczająco.


  • 68. Data: 2019-02-20 14:13:06
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
    > do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
    > za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

    Wierzysz w to co napisałeś?
    Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
    błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.


  • 69. Data: 2019-02-20 14:48:25
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 14:13, Kris pisze:
    > W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:
    >
    >> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
    >> do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
    >> za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
    >
    > Wierzysz w to co napisałeś?
    > Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
    błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.
    >

    A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
    mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno, żeby
    się nie odkręciło po wymianie w trasie.
    Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania klucz
    dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a do Patrola
    pół metra.



    --
    viktorius


  • 71. Data: 2019-02-20 17:59:54
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    >>> A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
    >>> dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
    >>> prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
    >>
    >> Wierzysz w to co napisałeś?
    >> Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku
    >> między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.
    >>
    >
    > A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
    > mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno,
    > żeby się nie odkręciło po wymianie w trasie.
    > Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania
    > klucz dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a
    > do Patrola pół metra.
    >
    Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
    Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna...


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: