eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołachRe: Moment dokręcania śrub w kołach
  • Data: 2019-02-19 10:31:09
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-02-19 o 01:10, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    >> Stawanie na kluczu przy dokręcaniu to przesada, bo równie złe jest za
    >> mocne dokręcenie, jak i za słabe. Wie to każdy, kto wyrwał jakąkolwiek
    >> szpilkę, albo urwał gwint z bloku przy dokręcaniu głowicy ;)
    >
    > Zanim urwiesz -- rozciągniesz tak, że zniszczysz.
    > Jednorazówki może i warto rozciągać. ;)
    >
    > Każda śruba ma swój optymalny moment dokręcania.
    > Są tabelki -- tego trzeba się trzymać.
    >
    >   https://srub-met.pl/dokumenty/5.pdf -- nie odpowiadam za treść
    >

    Optymalne momenty to i może takie śruby wytrzymają, ja wyrwałem gwint z
    kadłuba silnika.
    Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata już miał. Ale w
    większości mój błąd. Dawne czasy, klucz dynamometryczny był rarytasem.
    Pożyczyłem od znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że skala
    była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem. Przy przedostatniej
    "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba. A właściwie to nie śruba, tylko
    żeliwo. Blok poszedł na szrot, 162Nm zrobiło swoje :/

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: