  • 231. Data: 2010-09-28 14:53:19
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7sn4c$etu$2@news.task.gda.pl...
    > Tylko nie potrafią tej swojej racji wytłumaczyć :)

    Jak to nie potrafią? Ja Ci to już wytłumaczyłem... powtarzać sie nie
    zamierzam.

    > A ja wytłumaczyłem już na zasadzie kół zębatych, dlaczego tak jest jak ja
    > piszę.. :)

    Ale my rozmawialiśmy o wyższy/niższym biegu, Ty sobie wyjaśniałes
    wyższe/niższe przełożenie. Nie widzisz różnicy to i nie rozumisz co Ci inni
    piszą, tu nie ma już czego wyjaśniać ;)

    Pozdr

  • 232. Data: 2010-09-28 14:57:38
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 04:06, Filip KK pisze:

    > No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
    > się rozdrabniam.
    >
    > W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".

    Wez juz nie pierdol.
    Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
    skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
    manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.
    I nie sciemniaj ze ta skrzynia nie ma lagow, bo tak sie sklada, ze mam
    to samo polaczenie (3.0d i steptronic) tylko w innej budzie (E38) i
    dobrze wiem jak to dziala.
    Takze lagi jak najbardziej wystepuja, ale tez w niczym nie przeszkadzaja.

    --
    Karolek

  • 233. Data: 2010-09-28 14:59:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:53, Przembo pisze:

> [...]
    > wyższe/niższe przełożenie. Nie widzisz różnicy to i nie rozumisz co Ci
    > inni piszą, tu nie ma już czego wyjaśniać ;)

    Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
    wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
    wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego
    jest tak, a nie jak się mówi potocznie.

  • 234. Data: 2010-09-28 15:13:41
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 15:20, Brzezi pisze:

    > Umiejscowienie przedzialu momentu obrotowego zalezy od zastosowania skrzyni
    > manualnej albo ASB?

    > Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to zamiast
    > robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
    > moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je czesciej
    > zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...

    ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment
    obrotowy, więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ
    właśnie na osiągi pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość
    maksymalną przy bardzo niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.

    > Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
    > redukcji...

    Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
    naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak
    chce mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb
    sport, wtedy jest masakra!

    > Podaj w jakim samochodzie, bo podejrzewam ze musial byc popsuty..

    http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
    wmv

    > Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na codzien,
    > 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w kazdym
    > byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
    > gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
    > identycznie...

    Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
    najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
    rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było
    jakby zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny
    moment w zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!

    > Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz na
    > wyzszym biegu, taki jest cel redukcji

    Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
    wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.

    > Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec powiedzmy
    > ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
    > 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze pedal
    > gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4

    A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
    pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?

    > Kilkanscie lat to moze byc 11 jak i 17. Moj 17 letni samochod byl na
    > uwczesne lata szczytem technologicznym, ma tyle elektronicznych bajerow ze
    > niektore samochody srednio-wyzszej klasy teraz takich bajerow nie maja, i
    > pewnie jeszcze dlugo nie beda miec..., a automat mimo wszystko ma jeszcze
    > mechaniczny...

    I szarpie podczas zmiany biegów. :)

    > Mercedes CL500 C140

    Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy
    wiesz, że redukuje Ci bieg. :)

    > Zalezy od punktu odniesienia, ja lekko muskam gaz, ale jednak ze swiatel
    > rusza pierwszy

    Nie dziw się, masz potężny silnik, który ma duży zakres mocy :) :)

    > Mozliwe ze niektore skrzynie sie tak zachowuja, chociaz wydaje mi sie to
    > dziwnym, nienormalnym, niestandardowym rozwiazaniem, moze byly popsute?

    Nie.

    > http://www.youtube.com/watch?v=-i8ztD7SsQ8
    >
    > To akurat jest z audi A3, tam nie bylo mozliwosci recznej zmiany biegow,
    > wszystkie redukcje jakie tam widzisz na tym filmiku, robia sie
    > automatycznie przez mocne wcisniecie gazu, jest tam tez uzywany kickdown.
    >
    > 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
    > redukcja do 2 biegu
    > 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
    > 1:00 znowu

    Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak
    reagowała na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.

    Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o
    2 tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę
    nie pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz
    sportowo i ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma
    czegoś takiego, że nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny
    sygnał że skończyłeś jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz
    (oczywiście w trybie D).
    Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive
    oraz Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką
    masz kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.

    > Nie wyobrazam sobie, aby jadac 60kmh, na najwyzszym biegu, po wcisnieciu
    > gazu przyspieszac bez redukcji, to bedzie trwalo wieki...
    >
    > http://w53.wrzuta.pl/film/0fTM8Flbc0g/mov00687

    Masz rację, będzie to trwało wieki. W moim uwierz mi, nie trwa to wieki,
    tylko jest jebnięcie jakbyś od razu wcisnął kick-down.

    > Tutaj jest Jeep, w 11sek wciskam mocno gaz, i nastepuje redukcja, zeby
    > dolac Ci oliwy do ognia, to w tym Jeepie byl Diesel :) i uwierz mi, nie
    > wyobrazam sobie jezdzic bez redukcji
    >
    > http://w106.wrzuta.pl/film/4sau3Z5aATg/mov00686
    > tutaj w 20 sek. wciskam gaz, redukcja, puszczam gaz i od razu wrzuca
    > spowrotem na wyzszy, tam jest sterowanie elektroniczne, ale bardzo proste
    > bez zadnej inteligencji i od razu wrzuca mozliwie najwyzszy bieg

    Gdybym miał error w skrzyni, miałbym błąd na kompie. A błędu skrzyni nie
    mam. Tak po prostu działają nowe skrzynie. Jest inteligentne zmienianie
    biegów, a nie łopatologiczne.

    > To sa tylko moje filmiki, ale na youtubie znajdziesz sporo pokazujacych jak
    > dziala poprawnie ASB...

    > z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
    > zmiany biegow

    No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.

  • 235. Data: 2010-09-28 15:52:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:57, Karolek pisze:

    > Wez juz nie pierdol.

    Ładnie to się odzywasz.

    > Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
    > skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
    > manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.

    A co Ty nagle wyskoczyłeś z jakimś porównaniem skrzynek między e34 a
    e39? To zupełnie inne skrzynki. Pokaż mi najpierw e34 z 3 litrowym
    dieslem, potem pogadamy na temat skrzynek.
    I udowodnij to co napisałeś, że w e34 były skrzynki z konwerterem.

> [...]
    > dobrze wiem jak to dziala.
    > Takze lagi jak najbardziej wystepuja, ale tez w niczym nie przeszkadzaja.

    Raczej brak mocy u Ciebie występuje, bo masz czołg z małym silnikiem.
    Jaką masz skrzynkę w tej swojej e38? Co ile wymieniasz olej w tej skrzyni?

    Ja mam skrzynię: A5S 390R - WZ (może mi ktoś powiedzieć, czy ta skrzynia
    jest wstanie przenieść moment do 500Nm ?)

  • 236. Data: 2010-09-28 16:01:58
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

> [...]
    > wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego jest

    Wybacz ale nie będe podążał za czyimś urojeniem i na siłe go prostował.

    Pozdr ;)

  • 237. Data: 2010-09-28 16:13:18
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:52, Filip KK pisze:

    > Ładnie to się odzywasz.

    A co Ty moja mamusia?

    > A co Ty nagle wyskoczyłeś z jakimś porównaniem skrzynek między e34 a
    > e39? To zupełnie inne skrzynki.

    Taa... Ty to jestes znaffca BMW :P

    >Pokaż mi najpierw e34 z 3 litrowym
    > dieslem, potem pogadamy na temat skrzynek.

    Akurat silnik nie ma nic do dzialania skrzyni.

    > I udowodnij to co napisałeś, że w e34 były skrzynki z konwerterem.

    :> Dobre, dobre :P
    Usmialem sie po pachy.

> [...]
    >
    > Ja mam skrzynię: A5S 390R - WZ (może mi ktoś powiedzieć, czy ta skrzynia
    > jest wstanie przenieść moment do 500Nm ?)

    Twoja wiedza na temat BMW jest praktycznie zadna, wiec o czym Ty tu
    chcesz dyskutowac.

    --
    Karolek

  • 238. Data: 2010-09-28 16:36:20
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 28-09-2010 o 14:39:50 to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > Ale takich wykresów się nie używa. Używa się w zasadzie czterech:
    >
    > - Moment na silniku w funkcji obrotów silnika
    > - Moc na silniku w funkcji obrotów silnika
    > - Moment na kołach (przy przełożeniu całkowitym 1:1) w funkcji obrotów
    > silnika
    > - Moc na kołach w funkcji obrotów silnika
    >
    > I z tych czterech najłatwiej uzyskać jest ostatni, a jest to akurat ten,
    > który był wyśmiany.

    Czym się różni moc na silniku od mocy na kołach?

    --
    Pozdr.

  • 239. Data: 2010-09-28 16:46:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ALi

    > Czym się różni moc na silniku od mocy na kołach?

    Wartość mocy na kołach jest pomniejszona o straty mocy pomiędzy silnikiem
    a kołami.

    --
    ignorance is bliss

  • 240. Data: 2010-09-28 16:49:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-27, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    No to jest popsuty. Uwierz: automat jest właśnie od tego, żeby biegi
    zmieniać.

    Krzysiek Kiełczewski