-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Tue, 28 Sep 2010 15:13:41 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 224
Message-ID: <i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-225-252.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1285679755 4061 77.115.225.252 (28 Sep 2010 13:15:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 13:15:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.12) Gecko/20100914
Thunderbird/3.0.8
In-Reply-To: <s...@b...chello.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313345
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-27 15:20, Brzezi pisze:
>>>>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
>>>>
>>>> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
>>>> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
>>>
>>> Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,
>>
>> A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.
>
> Umiejscowienie przedzialu momentu obrotowego zalezy od zastosowania skrzyni
> manualnej albo ASB?
>
>>> zreszta wlasnie
>>> diesle maja po to 6 biegow,
>>
>> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
>
> Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to zamiast
> robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
> moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je czesciej
> zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...
>
... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment
obrotowy, więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ
właśnie na osiągi pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość
maksymalną przy bardzo niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.
>>> zeby wykorzystac jego walory...
>>> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
>>> redukcji, to jest zla praktyka...
>>>
>> Dlaczego?
>
> Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
> redukcji...
>
Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak
chce mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb
sport, wtedy jest masakra!
>>>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
>>>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
>>>>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
>>>>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
>>>>
>>>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
>>>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
>>>> dla skrzyni !!
>>>
>>> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
>>> automatem?
>>>
>> Nie każdy, mój tak nie robi.
>
> Podaj w jakim samochodzie, bo podejrzewam ze musial byc popsuty..
>
http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
wmv
>> I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
>> robiły.
>
> Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na codzien,
> 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w kazdym
> byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
> gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
> identycznie...
>
Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było
jakby zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny
moment w zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!
>> Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
>> Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
>> niczego potrzebne.
>
> Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz na
> wyzszym biegu, taki jest cel redukcji
>
Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.
>>>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
>>>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
>>>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
>>>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
>>>
>>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
>>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
>>
>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
>
> Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec powiedzmy
> ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
> 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze pedal
> gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4
>
A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?
>>> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
>>> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
>>> bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
>>>
>> Nowoczesne?
>> Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
>
> Kilkanscie lat to moze byc 11 jak i 17. Moj 17 letni samochod byl na
> uwczesne lata szczytem technologicznym, ma tyle elektronicznych bajerow ze
> niektore samochody srednio-wyzszej klasy teraz takich bajerow nie maja, i
> pewnie jeszcze dlugo nie beda miec..., a automat mimo wszystko ma jeszcze
> mechaniczny...
>
I szarpie podczas zmiany biegów. :)
>>>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
>>>
>>> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
>>>
>> W jakim aucie?
>
> Mercedes CL500 C140
>
Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy
wiesz, że redukuje Ci bieg. :)
>>>> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
>>>> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
>>>
>>> Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
>>
>> Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.
>
> Zalezy od punktu odniesienia, ja lekko muskam gaz, ale jednak ze swiatel
> rusza pierwszy
>
Nie dziw się, masz potężny silnik, który ma duży zakres mocy :) :)
>>> jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
>>
>> Zgadza się.
>>
>>> jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
>>> skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
>>>
>> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
>> ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
>> mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
>> zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.
>
> Mozliwe ze niektore skrzynie sie tak zachowuja, chociaz wydaje mi sie to
> dziwnym, nienormalnym, niestandardowym rozwiazaniem, moze byly popsute?
>
Nie.
>> Możesz to nagrać na filmiku?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-i8ztD7SsQ8
>
> To akurat jest z audi A3, tam nie bylo mozliwosci recznej zmiany biegow,
> wszystkie redukcje jakie tam widzisz na tym filmiku, robia sie
> automatycznie przez mocne wcisniecie gazu, jest tam tez uzywany kickdown.
>
> 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
> redukcja do 2 biegu
> 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
> 1:00 znowu
>
Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak
reagowała na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.
Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o
2 tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę
nie pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz
sportowo i ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma
czegoś takiego, że nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny
sygnał że skończyłeś jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz
(oczywiście w trybie D).
Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive
oraz Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką
masz kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.
> Nie wyobrazam sobie, aby jadac 60kmh, na najwyzszym biegu, po wcisnieciu
> gazu przyspieszac bez redukcji, to bedzie trwalo wieki...
>
> http://w53.wrzuta.pl/film/0fTM8Flbc0g/mov00687
>
Masz rację, będzie to trwało wieki. W moim uwierz mi, nie trwa to wieki,
tylko jest jebnięcie jakbyś od razu wcisnął kick-down.
> Tutaj jest Jeep, w 11sek wciskam mocno gaz, i nastepuje redukcja, zeby
> dolac Ci oliwy do ognia, to w tym Jeepie byl Diesel :) i uwierz mi, nie
> wyobrazam sobie jezdzic bez redukcji
>
> http://w106.wrzuta.pl/film/4sau3Z5aATg/mov00686
> tutaj w 20 sek. wciskam gaz, redukcja, puszczam gaz i od razu wrzuca
> spowrotem na wyzszy, tam jest sterowanie elektroniczne, ale bardzo proste
> bez zadnej inteligencji i od razu wrzuca mozliwie najwyzszy bieg
>
Gdybym miał error w skrzyni, miałbym błąd na kompie. A błędu skrzyni nie
mam. Tak po prostu działają nowe skrzynie. Jest inteligentne zmienianie
biegów, a nie łopatologiczne.
> To sa tylko moje filmiki, ale na youtubie znajdziesz sporo pokazujacych jak
> dziala poprawnie ASB...
>
>>>> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
>>>> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
>>>> piszesz. :)
>>>
>>> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
>>> bzdury...
>>>
>> Ok, co to za skrzynia była?
>
> z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
> zmiany biegow
>
No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 15:52 Filip KK
- 28.09.10 16:01 Przembo
- 28.09.10 16:13 Karolek
- 28.09.10 16:36 ALi
- 28.09.10 16:46 to
- 28.09.10 16:49 Krzysiek Kielczewski
- 28.09.10 19:20 Robert Rędziak
- 28.09.10 19:37 Robert Rędziak
- 28.09.10 19:58 Filip KK
- 28.09.10 20:03 Filip KK
- 28.09.10 20:36 Brzezi
- 28.09.10 20:38 Brzezi
- 28.09.10 21:08 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 21:10 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 21:13 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h