-
11. Data: 2010-09-24 10:31:48
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-09-24 09:47, Agent pisze:
>
> Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
>> Witam
>>
>> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
>> moc silnika wyrazona z KM?
>> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
>> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
>> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM
>> (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
>> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
>> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
>>
> Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to
> żeby klient był zadowolony.
Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który
zdycha już przy 3k obrotów.
A.
-
12. Data: 2010-09-24 10:33:12
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robson <r...@...pl>
> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??
-
13. Data: 2010-09-24 10:34:52
Temat: Re: Moment a moc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>W dniu 2010-09-24 10:20, Agent pisze:
>> Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się
>> dało
>> zrobić przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika
>> tak aby
>> dostarczał pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik
>> ma 80
>> czy 200 Nm.
Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy :-)
A wtedy dojdzie "automat lag" ..
>> Praktyka jednak pokazuje ze kierowcy niechętnie korzystają z
>> obrotów 4.5-6 tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika
>> benzynowego i
>> dlatego to ucucie braku mocy.
>
> Dlatego tacy kierowcy powinni mieć automatyczną skrzynię biegów.
> Posiada same zalety - u znakomitej większości użytkowników kończy
> się to mniejszym zużyciem paliwa i wyższymi osiągami samochodu
> (wbrew powtarzanym, obiegowym opiniom).
No nie wiem, nie wiem - masz jakies dwa autka do porownania ?
Jakos tak wyrobilem sobie opinie ze automat musi wiecej spalic, ale
to raczej byly automaty starszej daty, DSG moze zmienic opinie.
Do czasu zuzycia sprzegla :-)
J.
-
14. Data: 2010-09-24 10:36:41
Temat: Re: Moment a moc
Od: to <t...@a...xyz>
begin Wangog
> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
> moc silnika wyrazona z KM?
Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o
niebo więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.
> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
> silnika, przyspieszenie
To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
silniku).
Elastyczność to z kolei parametry silnika w dużym zakresie prędkości
obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".
--
ignorance is bliss
-
15. Data: 2010-09-24 10:37:10
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Katanka" <k...@i...pl>
J.F. wrote:
> A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie ciekawie
> jezdzi .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)
To jest fajne podsumowanie.
Mimo wszystko chciałbym gdzieś się wczytać w szczegóły, jak interpretować dobrze
wykres moc + moment. Czy znacie taka stronkę, która by dobrze to tłumaczyła?
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl
-
16. Data: 2010-09-24 10:38:22
Temat: Re: Moment a moc
Od: to <t...@a...xyz>
begin Wangog
> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
> moc silnika wyrazona z KM?
Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo
więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.
> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
> silnika, przyspieszenie
To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
silniku).
Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".
--
ignorance is bliss
-
17. Data: 2010-09-24 10:41:33
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
news:i7hno8$7hq$2@news.onet.pl...
>> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
> Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??
Bo ma jeżdzic po polu a nie po torze?
-
18. Data: 2010-09-24 10:44:22
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Agent" <w...@o...ue>
> To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
> obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
> zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
> silniku).
Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a ile
w dieslu. Innymi słowy powinni drukowac wykres mocy na kołach i byłoby
wszystko jasne :)
> Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
> obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
> zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".
No to właśnie jest najczęściej mylone przez ludzi.
-
19. Data: 2010-09-24 10:45:33
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
news:i7hnlk$85j$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2010-09-24 09:47, Agent pisze:
>>
>> Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
>>> Witam
>>>
>>> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
>>> moc silnika wyrazona z KM?
>>> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
>>> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
>>> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM
>>> (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
>>> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
>>> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to
>>> chodzi.
>>>
>> Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to
>> żeby klient był zadowolony.
>
> Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który zdycha
> już przy 3k obrotów.
>
diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na nast bieg i znowu można
ładnie przyspieszać.
-
20. Data: 2010-09-24 10:47:06
Temat: Re: Moment a moc
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
> Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??
Bo ciągnik to dyszel? :)))))))