eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 131. Data: 2010-09-26 20:49:47
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 16:42:50 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No - moze niecale 20, bo silnik musial wielki wentylator napedzac :-)

    24KM wg DIN nie SAE.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 132. Data: 2010-09-26 20:50:55
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 17:00:41 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
    > mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.

    Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różną siłą stronami, bo
    auto będzie chciało się obracać. Być może jakiś sportowy na to
    pozwala.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 133. Data: 2010-09-26 20:56:33
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 26 Sep 2010 16:03:10 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:

    > "Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
    > jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
    > wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
    > wyśmiewać."

    Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą.

    > Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie
    > wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w
    > czasie".

    Gdzieś napisałem coś o wykresie ,,zmiany prędkości rolek w
    czasie''? Wskażesz? Czy nadinterpretujesz.

    > Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na
    > kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).

    Bo tam nikt się nie trzepie estymowaną mocą na kole zamachowym.
    Bo jest estymowana i nie przekłada się bezpośrednio na osiągi.

    >>> Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
    >>> mocy na kołach niż np. momentu na silniku.
    >>
    >> A jeszcze łatwiej momentu na kołach.
    >
    > Niby dlaczego łatwiej?

    Pomyśl.

    > Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.

    Nie? A czy Ty w ogóle wiesz, jak działa hamownia? (uwaga, to
    jest pytanie, teraz będzie trudne słowo, retoryczne).

    > Nie wiem, być
    > może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
    > dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

    Zacznij od zapoznania się z zasadą działania urządzenia pod
    nazwą ,,hamulec elektrowirowy''.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 134. Data: 2010-09-26 20:57:24
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 26 Sep 2010 19:18:46 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    >> Ale to nie są żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
    >> Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.
    >
    > Drobiazg, samochod dla gospodyni ;)

    Kuchty wożą się czasem takimi wózkami, że przy nich Evo to
    pikuś.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 135. Data: 2010-09-26 21:14:59
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 18:50:55 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sun, 26 Sep 2010 17:00:41 +0200, J.F
    >> Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
    >> mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.
    >
    > Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różną siłą stronami, bo
    > auto będzie chciało się obracać. Być może jakiś sportowy na to
    > pozwala.

    Po pierwsze - chyba wlasnie po to ma 4 [czasem 3] kanaly zeby tak
    wlasnie hamowac.

    Po drugie - jesli nie dopusci do poslizgu, to nie bedzie obracac, bo
    auto dluzsze niz szersze.

    Po trzecie - akurat testowalem auto jedna strona na lodzie/sniegu i
    abs dzialal, a auto dosc dobrze hamowalo, wiec co sugerujesz ?

    J.


  • 136. Data: 2010-09-26 21:16:30
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 18:49:47 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sun, 26 Sep 2010 16:42:50 +0200, J.F
    >> No - moze niecale 20, bo silnik musial wielki wentylator napedzac :-)
    >
    > 24KM wg DIN nie SAE.

    24 to ostatnia wersja, wczesniej chyba jednak 105/21.

    I ciekaw jestem czy w tym wypadku roznica din/sae to uwzglednia :-)

    J.


  • 137. Data: 2010-09-26 21:20:57
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 14:38:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    > Nie całego, bo nikt nie zdecyduje się powiesić
    > kilkunastu/-dziesięciu kg przy każdym kole. Zatem w grę wchodzą
    > albo dwa silniki na oś i półośki, albo jeden plus mechanizm
    > różnicowy, bo może zajmować mniej miejsca niż dwa silniki i
    > mniej ważyć.

    MIEV pamietasz ? Co prawda jeszcze nie sprzedaja, wiec trudno
    powiedziec ze to dobre rozwiazanie :-)

    I tak sie patrze na skutery .. czy mi sie wydaje czy niektore maja
    silni i skrzynie na tylnej osi ?

    poloski tez swoje waza, wiec ciagle to bedzie chodzilo konstruktorom
    po glowie.

    >> Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.
    > 40kW w pierdolocie klasy Pandy wystarcza na około 150km/h.

    Ale przyspieszenia juz nie ma :-(

    J.


  • 138. Data: 2010-09-26 21:42:00
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Kuchty wożą się czasem takimi wózkami, że przy nich Evo to
    > pikuś.

    E tam - kuchty jezdza pseudosuwami :)

    Pozdrawiam
    Pawel


  • 139. Data: 2010-09-26 21:43:17
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrni9v5gg.ldh.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Sun, 26 Sep 2010 17:00:41 +0200, J.F
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
    >> mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.
    >
    > Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różną siłą stronami, bo
    > auto będzie chciało się obracać. Być może jakiś sportowy na to
    > pozwala.

    Robert, znowu wprowadzasz jakieś dziwne teorie na grupie. Normalny ABS jak
    najbardziej będzie hamował z różną siłą poszczególnymi kołami - w zależności
    od przyczepności każdego z kół.

    Jurand.


  • 140. Data: 2010-09-26 21:45:32
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4c9f53df$0$20990$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Robert Rędziak
    >
    >>>> Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
    >>>
    >>> Przyśpieszenie rolek?
    >>
    >> Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.
    >
    > Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
    > jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
    > wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
    > wyśmiewać. Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej
    > uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku. Techniczne
    > pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z
    > jakimś tam interwałem czasowym).

    Bzdura.
    Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym
    bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy,
    tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika.

    Jurand.

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: