-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Supersedes: <s...@d...wkurw.org>
Date: Tue, 28 Sep 2010 19:13:48 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 67
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <i7km8k$9ra$1@mx1.internetia.pl>
<7...@n...onet.pl>
<i7s4uk$qcc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i7sd72$l9q$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i7skt3$i3a$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285701228 29831 194.63.133.138 (28 Sep 2010 19:13:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 19:13:48 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313578
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 28 Sep 2010 13:54:26 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
> Jak już ktoś zbudował sterownik, to i z algorytmem problemu mieć nie
> powinien.
Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
w takim wypadku żadnego zastosowania. Szerokopasmowa... Te chyba
mają wciąż zbyt małą trwałość.
> Ten gość powiedział, że jego Warszawa wyciąga 120 km/h :-)
To już jest na tyle duża prędkość, by opory powietrza też brać
pod uwagę.
> Kształt
> Profile
> czasy
> pojemność
> masa
> liczba
> Materiały.
>
> To są modyfikacje, a nie radykalne zmiany konstrukcyjne.
> Ja to nazywam optymalizacją bądź protezami.
Drobiazgi. Drobiazgi powodujące, że prościej byłoby
wziąć/zaprojektować inny silnik, niż reanimować S20/S21. Są
ludzie, którzy rasują dolnozaworowe czwórki z Forda T. Ale
wyłącznie dla sportu, własnej rozrywki i konkurowania wyłącznie
we własnej klasie. Bo wyniki są nadal mizerne, a żelazny deszcz
często się zdarza.
W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
wynik mocno nieśmieszny.
> Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
> Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.
A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?
> Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich sprężyn
> zaworowych,
Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
Mieliśmy już wszelkiej maści rozrządy suwakowe, mamy w sporcie
rozrząd pneumatyczny, mamy w laboratoriach rozrząd
elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
ciut za wolny dla szybkobieżnych silników), mamy rozrząd
desmodromiczny (i to nawet w niewielkim procencie silników
drogowych) za grubą kasę.
> A w silniku dwusuwowym ich nie było. Postęp? czy cofanie.
W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
od strat ładunku i problemów z czystością spalin.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 21:14 Robert Rędziak
- 28.09.10 22:00 Jurand
- 28.09.10 22:02 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 22:07 Jurand
- 28.09.10 22:09 Jurand
- 28.09.10 22:10 Jurand
- 28.09.10 22:13 Jurand
- 28.09.10 22:20 Przembo
- 29.09.10 01:57 Filip KK
- 29.09.10 02:49 Filip KK
- 29.09.10 02:50 Filip KK
- 29.09.10 08:07 Mariusz Chwalba
- 29.09.10 08:21 Karolek
- 29.09.10 08:22 Karolek
- 29.09.10 08:30 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=