  • Data: 2010-09-28 20:36:49
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wto, 28 wrz 2010 o 15:13 GMT, Filip KK napisał(a):

    > Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie,

    Nie chce byc niemily, ale to sa podstawy fizyki, jezeli jedziesz 60kmh, to
    chcac przyspieszyc do 120, szybciej zrobisz to redukujac do 2, i na 2,
    ewentualnie potem na 3, osiagniesz 120 znacznie szybciej, niz jalowo
    przyspieszajac na 5 czy 6 od 60 do 120... to jest prosta fizyka

    > naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak
    > chce mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb
    > sport, wtedy jest masakra!

    Niezaleznie od trybu sport czy zwyklego D, skrzynia podobnie redukuje biegi

    > http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
    wmv

    Ale ten film niczego nie dowodzi, zupelnie nie nadaje sie do umocnienia
    Twojej tezy..., nakrec jeszcze jeden filmik, ale pokaz tez predkosciomierz

    Strzelam ze na poczatku wfilmiku jedziesz 20kmh na 2 biegu, wiec nie dziw
    sie ze nie zredukuje do 1 bo to akurat jest mozliwe, zrob inny test:

    jedz 70kmh, wtedy powinienes miec juz zalaczony najwyzszy bieg, jadac te
    70kmh wcisnij pedal gazu do konca, bez KD, w tym momencie na 100% nastapi
    redukcja, do 4/3, jezeli nie nastapi redukcja, to bedziesz POWOLI
    przyspieszal a wskazowka obrotow bedzie sie powoli podnosic, nie wskoczy od
    razu na wysokie obroty...

    > Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu,

    Ile razy trzeba Ci powtarzac ze robi to kazdy, albo prawie kazdy?

    > bo nie ma takiej
    > najmniejszej potrzeby.

    Ty tak uwazasz

    > Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
    > rozleciała?

    Od czego ma sie rozleciec?

    > Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było
    > jakby zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny
    > moment w zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!

    Bezsensownac Twojego filmiku juz wytlumaczylem

    > Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
    > wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.

    Pojemnosc i moc silnika nie ma znaczenia, wszystkie ASB redukuje, i
    przestrzegam przed wyciaganiem wnioskow z Twojego filmiku, wyjasnilem wyzej
    czemu...

    > A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie?

    Nie wymaga to sil nad przyrodzonych, po prostu czuc/widac kiedy nastepuje
    redukcja, jest to charakterystyczny i wyrazny moment

    > Skoro jest takie
    > pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?

    "Pierdolniecie" jak to okreslasz jest wtedy gdy nastapi redukcja, bez
    redukcji mozolnie przyspiesza

    > I szarpie podczas zmiany biegów. :)

    Komu szarpie?

    > Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy
    > wiesz, że redukuje Ci bieg. :)

    A czy ja cokolwiek pisalem o szarpaniu?

    > Nie dziw się, masz potężny silnik, który ma duży zakres mocy :) :)

    Mimo wszystko, przyspieszanie w trybie Economic w ASB kiedy bardzo zadko
    redukuje, jest stosunkowo slabe mimo ogromnej mocy, w trybie Standard ASB
    duzo chetniej redukuje, chociaz czesto tez trzeba wspomagac sie KD aby
    rzeczywiscie sprawnie przyspieszac, nie wyobrazam sobie przyspieszania od
    60kmh na najwyzszym biegu

    > Masz rację, będzie to trwało wieki. W moim uwierz mi, nie trwa to wieki,
    > tylko jest jebnięcie jakbyś od razu wcisnął kick-down.

    Jezeli jest tak jak mowisz, to musi byc redukcja biegu, inaczej jadac
    60kmh, masz pewnie <1500rpm na najwyzszym biegu, teraz wciskajac gaz do
    konca, dopiero przy ok 100kmh obrotomierz powinien przekroczyc 2000rpm, i
    potrwa to conajmniej kilka sekund, pewnie ponad 5, bo tyle mniej wiecej trwa
    przyspieszanie od 60 do 100 na 5 biegu, jezeli natomiast obroty wzrastaja d
    razu do pewnie 3-4krpm, to znarzy ze nastapila redukcja, rozumiesz?

    > No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.

    A ja Cie zapewniam ze moja redukuje, chcesz mi wmowic ze mam popsuta
    skrzynie?

    Pozdrawiam
    Brzezi