eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-26 18:03:10
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    begin Robert Rędziak

    >> Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
    >> jest to wielkość najbardziej "natywna"
    >
    > Najbardziej ,,natywną'' wielkością dla hamowni obciążeniowej jest
    > moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prędkości rolek w czasie.
    > Resztę się wylicza.

    Powtórzę:

    "Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
    jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
    wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
    wyśmiewać."

    Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie
    wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w
    czasie". Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na
    kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).

    >> Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
    >> mocy na kołach niż np. momentu na silniku.
    >
    > A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

    Niby dlaczego łatwiej?

    > Obciążeniowa?

    Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, być
    może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
    dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

    --
    ignorance is bliss

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: