eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Sun, 26 Sep 2010 16:42:50 +0200
    Organization: -
    Lines: 43
    Message-ID: <0...@4...com>
    References: <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7k7bf$9hi$1@opal.futuro.pl>
    <r...@4...com>
    <i7l2h0$ik4$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7mr72$1o7$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7nlbr$2fe$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285512161 13153 82.143.187.50 (26 Sep 2010 14:42:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Sep 2010 14:42:41 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312760
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 26 Sep 2010 16:29:07 +0200, PcmOL wrote:
    >Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
    >elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
    >popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
    >jak zwykły, lub nawet ten sam.

    Ze zwyklego aku pociagniesz moze z 5kW. A ty bys chyba chcial 50 ?

    >Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
    >przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

    Albo i nie, bo mecaniczny nie jest znow taki ciezki, a elektryczny
    raczej tak. Plus akumulatory.

    >Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.

    Maluchowi 21KM wystarczalo do 105km/h.
    No - moze niecale 20, bo silnik musial wielki wentylator napedzac :-)

    >Jednak silnik pracujący z obrotami mocy maksymalnej, niekoniecznie musi tej
    >mocy dostarczać.

    Nie musi, ale to sie zwykle nie oplaca - na nizszych obrotach lepsza
    sprawnosc.

    >Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
    >minuty

    Ale to zwykly silnik, a nie taki 15kW/5kg :-)

    >wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
    >rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
    >rozwiązań dotychczasowych.

    Teoryjka spiskowa ?

    >Podobnie jak w technologiach IT.

    Jestes pewny? Jak patrze na rozwoj polprzewodnikow, to sie zastanawiam
    kiedy im sie to amortyzuje :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: