eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Sun, 26 Sep 2010 14:38:03 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 37
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7k7bf$9hi$1@opal.futuro.pl>
    <r...@4...com>
    <i7l2h0$ik4$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7mr72$1o7$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7nlbr$2fe$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285511883 10863 194.63.133.138 (26 Sep 2010 14:38:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Sep 2010 14:38:03 +0000 (UTC)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312759
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 26 Sep 2010 16:29:07 +0200, PcmOL <...@...net> wrote:

    > Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
    > elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
    > popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
    > jak zwykły, lub nawet ten sam. Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
    > przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

    Nie całego, bo nikt nie zdecyduje się powiesić
    kilkunastu/-dziesięciu kg przy każdym kole. Zatem w grę wchodzą
    albo dwa silniki na oś i półośki, albo jeden plus mechanizm
    różnicowy, bo może zajmować mniej miejsca niż dwa silniki i
    mniej ważyć.

    > Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.

    40kW w pierdolocie klasy Pandy wystarcza na około 150km/h.

    > Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
    > minuty - wielkie moce potrzebne są do przyspieszania. Zdecydowanie gorzej
    > sprawa mogła by wyglądać podczas długotwałego podjazdu pod górę. Co do
    > piętnstosekundowego strzału - powinien wystarczyć do osiągnięcia Vmax. To
    > wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
    > rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
    > rozwiązań dotychczasowych.

    Nie sądzę. W przeróżnych pojazdach specjalizowanych czasami
    używa się napędów hydraulicznych czy elektrycznych. Do aut
    osobowych wchodzą one ,,tylnymi drzwami'' jako dodatkowy silnik
    w hybrydzie.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: