eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: "PcmOL" <...@...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Sun, 26 Sep 2010 16:29:07 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 29
    Message-ID: <i7nlbr$2fe$1@opal.futuro.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7k7bf$9hi$1@opal.futuro.pl>
    <r...@4...com>
    <i7l2h0$ik4$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7mr72$1o7$1@opal.futuro.pl> <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.magma-net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1285511355 2542 90.156.65.160 (26 Sep 2010 14:29:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Sep 2010 14:29:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312758
    [ ukryj nagłówki ]


    > Nawet jeśli przez przez te kilkadziesiąt sekund podwoisz czy
    > potroisz tę moc, to co potem? Chyba że chodzi Ci o auto na
    > ćwiartkę -- jeden piętnastosekundowy strzał, a potem możemy
    > spokojnie ochłodzić silnik. Zresztą o co tu kopie kruszyć, do
    > utrzymywania wysokiej przelotowej przez dłuższy czas potrzeba
    > dużo energii, co w pojazdach elektrycznych wiąże się z dużym
    > narzutem na masę własną pojazdu.

    Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
    elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
    popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
    jak zwykły, lub nawet ten sam. Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
    przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

    Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.
    Jednak silnik pracujący z obrotami mocy maksymalnej, niekoniecznie musi tej
    mocy dostarczać. Lokomotywy o mocy paru megawatów, też potrafią utrzymać
    prędkość przelotową pociągu 200km/h, co nie znaczy, że potrzebują do tego
    pełnej mocy.

    Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
    minuty - wielkie moce potrzebne są do przyspieszania. Zdecydowanie gorzej
    sprawa mogła by wyglądać podczas długotwałego podjazdu pod górę. Co do
    piętnstosekundowego strzału - powinien wystarczyć do osiągnięcia Vmax. To
    wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
    rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
    rozwiązań dotychczasowych. Podobnie jak w technologiach IT.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: