eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 23:08:02 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <i7j46u$fji$1@mx1.internetia.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
    <i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-155-49.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1285362719 15986 83.238.155.49 (24 Sep 2010 21:11:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 21:11:59 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18483
    In-Reply-To: <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416
    X-Antivirus: avast! (VPS 100924-1, 2010-09-24), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312583
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:

    > Po pierwsze : moc=moment*obroty.

    Pomyślcie zanim coś napiszecie.
    TDI ASZ ma 310 Nm przy 1900 obr.. Zgodnie z tym w/w bzdurnym wzorem powinno
    mieć 589 000 KM ...niefajnie byłoby czymś takim jeździć ;>

    > Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    > osiagalnej przy danych obrotach
    > Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)

    Nie.
    Przyspieszenie zależy od siły napędowej na kołach, która zależy od:
    - silnika o odpowiednim momencie obr. (z której def. wynika moc),
    - przełożeń biegów,
    - przełożenia głównego,
    - strat w napędzie (AWD np. X-Drive w BMW zabiera nawet 90 PS z mocy na
    silniku),
    - masy autka,
    - powierzchni czołowej nadwozia,
    - w wurcach otwarte dyfry
    itd.


    > A na wykresie mozna sie dopatrzec paru rzeczy .. w jakim zakresie obrotow
    > moc wynosi co najmniej 90% maksymalnej, 80%,
    > Ponizej jakich obrotow moment drastycznie spada itp.

    Dokładnie chodzi o pole powierzchni pod wykresem momentu obr. Zakładając że
    oba autka mają takie same parametry (które wypunktowałem powyżej) lecz inne
    silniki, to lepiej będzie przyspieszało to autko które ma większe pole pod
    wykresem - tutaj kłania się całka podwójna ;> w graniach od powiedźmy 2000
    obr. do rev lim danego silnika (lub jeśli mamy klekota i ZI to górną granicą
    niech będzie max PS w ZI ;] ).


    > J.

    Pozdr.

    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: