eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!q26g2000vbn.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "arek.pp" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 12:57:10 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 38
    Message-ID: <a...@q...googlegroups.com>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1285358230 891 127.0.0.1 (24 Sep 2010 19:57:10 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 19:57:10 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: q26g2000vbn.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
    posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312567
    [ ukryj nagłówki ]

    On 24 Wrz, 09:34, Wangog <W...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?

    A więc /że tak rozpocznę zdanie/, po przeczytaniu postów, powinienieś
    już wiedzieć, dlaczego podstawową cechą charakteryzującą silnik jest
    MOC. To, że jakis silnik przyspiesza w dolnym zakresie obrotów lepiej
    od innego, to znaczy, że przy DANYCH obrotach ma większą MOC ( moc=
    iloczyn momentu przy danych obrotach i obrotów silnika):
    - moment to siła z jąką wybuchająca mieszanka pcha tłok podczas
    jednego obrotu (sprawnosc spalania)
    - w/w moment bardzo szybko spada dla diesli, trochę wolniej dla
    benzyn (taka charakterystyka paliwa, po przekroczeniu pewnych obrotów
    nie zdąża sie juz spalac; spójrz na wykresy!)
    - moc to jak juz wspomniałem iloczyn momentu i obrotów, czyli np. siła
    wybuchu 200 Nm przy 2000 obr ma taka samą moc (czyli przyspieszenie,
    jakie odczuwasz) jak 100 Nm przy 4000 obr.
    - silniki doładowane (benzyna lub diesel - NIEWAZNE) sa mocniejsze
    przy niskich obrotach, poniewaz turbosprezarka powoduje większą siłe
    eksplozji mieszanki juz przy niskich obrotach
    - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
    maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
    tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
    obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
    wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
    - sam moment nic nam nie mówi, jak pisał J.F. rowerzysta tez ma moment
    100 - 200 Nm (np 80 kg na jedna nogę razy ramię pedału 15 cm = 120 Nm
    - jak silnik 1.4). Tylko ze człowiek nie moze kręcic 6000 obr na
    minutę przy takim nacisku na pedały - wtedy miełby moc ok 100 KM :)

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: