eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-24 17:55:52
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-09-24 11:12, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2010-09-24 10:06, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
    >> Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet
    >> nie wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość
    >> podobne osiągi.
    >
    > Ale w praktyce dla przeciętnego usera liczą się osiągi w zakresie cywilnych
    > wartości obrotów, a nie te maksymalne.

    Ale to wynika tylko z powodu nieumiejętności operowania biegami. Dlatego
    taki user powinien mieć automat i najlepiej jeszcze nie mieć obrotomierza.
    Taka podstawowa zasada projektowania interfejsu użytkownika - użytkownik
    nie powinien być informowany o parametrach pracy których nie rozumie i
    nie powinien mieć możliwości wpływania na nie.

    > I zgoda, można poprzestać na mocy.
    > Po prostu należy podać jaką średnią moc ma silnik w czasie przyspieszania
    > np. pomiędzy 2.5 a 4k obrotów i już wiadomo (przy daje masie) czy dla
    > Kowlaskiego to będzie muł, czy rakieta :)

    Ale kręcenie diesla do 4k to "zarzynanie" go takie jak kręcenie benzyny
    do 6k. Zarówno pod względem technicznym jak i wrażeń odsłuchowych.
    Więc jak ktoś uważa że "będzie jeździł do 4k" niezależnie czy dieslem,
    benzyną czy też może siłownią okrętową, to kwestia nauczenia kierowcy
    jak używać silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: