eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 13:31:23 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <i7i26b$5m3$1@news.onet.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
    <i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    <i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: azk150.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285327883 5827 83.27.148.150 (24 Sep 2010 11:31:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 11:31:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312518
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl...
    >W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    > dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    > silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np.
    > 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy
    > 3500 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na
    > koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w
    > przedziale 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc

    > Bieg zawsze ten sam. Które stwierdzenie jest prawdziwe ?

    Skoro bieg jest ten sam, to oczywiscie 1.
    moment*przelozenie/promien kola = sila pociagowa.

    Oczywiscie sila*predkosc= masa*przyspieszenie*predkosc= moc
    wiec nie ma sie co dziwic ze to samo przyspieszenie przy wyzszej
    predkosci wymaga wiecej mocy, i ze wykresu silnika wynika ze przy
    wyzszych obrotach silnik te wyzsza moc dostarczy. (*)

    Tylko ze szybki kierowca bieg zmieni, z 2000 rpm zrobi sie
    powiedzmy 3000, przelozenie sie zmieni 1.5 raza i sila pociagowa
    tylez razy wzrosnie.
    Jak dojdzie do 5000 to znow zmieni i bedzie przyspieszal wolniej
    .. ale co zyskal to zyskal.

    J.

    P.S. A z (*) przy okazji wynika ze jak sie chce miec auto ktore
    nie tylko przy ruszaniu gumy pali, ale tez nie boi sie w trasie
    wyprzedzac, to i moc musi byc duza. I sam moment dynamicznego auta
    nie czyni - musi mu towarzyszyc moc. Za to co ciekawe - moment jest
    nieokreslony, moze byc dowolnie maly, byleby moc byla :-) Wszystko
    da sie na przelozeniach wyrownac.

    Jest w tym niestety jeden dalszy niuans - rozpedzanie mas
    wirujacych. Wada np lotniczych silnikow turbinowych - moc maja
    wielka, ale obroty i bezwladnosc tez i samo rozkrecenie turbiny
    trwa wieki .


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: