-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!k9g2000vbo.googlegroups.com!not-for-mail
From: Tatanka <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Fri, 24 Sep 2010 00:46:18 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 30
Message-ID: <a...@k...googlegroups.com>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.3.238.203
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1285314378 22327 127.0.0.1 (24 Sep 2010 07:46:18 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 07:46:18 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k9g2000vbo.googlegroups.com; posting-host=83.3.238.203;
posting-account=npDOSgoAAADtKPx9OtdyN08d3UI2NYSH
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.10)
Gecko/20100914 Firefox/3.6.10 ( .NET CLR 3.0.4506.2152),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312450
[ ukryj nagłówki ]On 24 Wrz, 09:34, Wangog <W...@g...pl> wrote:
> Witam
>
> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
> moc silnika wyrazona z KM?
> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
> Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
>
> Wangog
To IMHO akurat zasluga turbo. Nie porownoj silnika doladowanengo z
wolnossacym.
Natomiast co do samego faktu tego co ludzie podaja to masz racje -
wszyscy podniecaja sie mocą w KM, najczęsciej mocą maksymalną przy
czerwonym polu, którego to "pola blisko czerwonego" połowa aut nie
ogląda częsciej niż raz w roku, a niektóre nigdy. Coś takiego jak
wykres mocy / momentu do rpm dla większości nie istnieje.
Chociaż z drugiej strony może i dobrze - standardowe cztery parametry
osiągów (0-100; 60-100 na IV, 80-120 na ostatnim i vmax) dla zwyklych
kierowców są parametrami opisujacymi auto w sposob wystarczajacy, wiec
co za roznica ile ma koni czy Nm czy czegokolwiek innego. Jak
zap...ala i ile spala - to sie liczy. Choc pokazanie wykresu mocy /
momentu wraz z wyjasnieniem mogloby nauczyc trochę każdego - chocby
kiedy warto zmieniac biegi.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.10 09:47 Agent
- 24.09.10 09:50 Grześ
- 24.09.10 09:54 Agent
- 24.09.10 10:06 Tomasz Pyra
- 24.09.10 10:20 Agent
- 24.09.10 10:23 J.F.
- 24.09.10 10:24 Tomasz Pyra
- 24.09.10 10:25 Agent
- 24.09.10 10:31 Arek (G)
- 24.09.10 10:33 Robson
- 24.09.10 10:34 J.F.
- 24.09.10 10:37 Katanka
- 24.09.10 10:36 to
- 24.09.10 10:38 to
- 24.09.10 10:41 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?