eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-24 10:20:28
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-09-24 09:34, Wangog pisze:
    >
    >> Przeciez moc to predkosc
    >
    > A co to za wymysły?
    > Moc to moc, a prędkość to prędkość.
    >
    >> a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    >> silnika, przyspieszenie
    >
    > To są jakieś bajki wymyślone przez nie wiadomo kogo i nie wiadomo po co
    > powtarzane.
    >
    >> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
    >> Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    >
    > Wniosek z takiej lekcji powinien być taki, że powinieneś szukać samochodów
    > z automatyczną skrzynią biegów - będzie taka petarda i przyjemność, że
    > nawet sobie nie wyobrażasz.
    >
    >
    >> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment
    >
    > Za to mają dłuższe przełożenie w skrzyni biegów która ten większy moment
    > zamienia na wyższą prędkość obrotową. I na kołach już nie ma większego
    > momentu.
    >
    > I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
    > Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie
    > wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne
    > osiągi.
    > Oczywiście z dokładnością do stopnia dopasowania skrzyni biegów i
    > charakterystyki przebiegu mocy w funkcji obrotów.
    >
    > Natomiast jeżeli masz dwa silniki - jeden ma 100Nm, a drugi 200Nm, to
    > nadal nie jesteś w stanie niczego zgadnąć jeżeli chodzi o osiągi które
    > będą w stanie zapewnić.
    > Równie dobrze ten co ma 200Nm może zapewniać znacznie gorsze osiągi, albo
    > znacznie lepsze. Nie wiadomo nic.
    > Dlatego ten parametr jest kompletnie bezwartościowy.
    >
    > Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko nie
    > pojedzie.
    >
    Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się dało zrobić
    przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika tak aby dostarczał
    pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik ma 80 czy 200 Nm.
    Praktyka jednak pokazuje że kierowcy niechętnie korzystają z obrotów 4.5-6
    tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika benzynowego i dlatego to ucucie
    braku mocy. Mówię o silnikach wolnossących benz i TD a to dlatego że nie ma
    już praktycznie diesli wolnossących. W TB wygląda to już dużo lepiej.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: