  • 21. Data: 2012-06-15 13:21:20
    Temat: Re: Modyfikator Plus... Test w TVN, czy był ciąg dalszy?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/06/2012 23:34, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
    > JaromirD, Thu, 14 Jun 2012 23:35:47 +0200, pl.misc.samochody:

    > W klimie, w skórze i w dieslu. Pamiętaj.

    A powiedz, urządzeniem wskazującym podłączonym do swojej cyfrowej
    maszyny liczącej mlaskasz, czy klikasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 22. Data: 2012-06-18 22:56:52
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Krystian Zaczyk wrote:

> [...]
    > (żaden autorstwa prof. Bańki) w których stoi "gratis 'przedmiot dany lub
    > otrzymany bezpłatnie' (D. gratisu)".
    > Nawet leciwy słownik wyrazów obcych W. Kopalińskiego podaje i znaczenie
    > rzeczownikowe ("egzemplarz dawany gratisowo, bezpłatnie").
    >
    > Gratis w łacinie też jest rzeczownikiem (a konkretnie narzędnikiem liczby
    > mnogiej od gratia, czyli z łaskami, z podziekowaniami). W języku polskim
    > najpierw wystepował jedynie w znaczeniu "darmo, za darmo", zatem pełnił
    > rolę przysłówka a nie - jak napisaleś - przymiotnika (przymiotnik to

    Przyznaję rację. Gratis - przysłówek - może być też rzeczownikiem.
    Odnośnie "formuły" zdanie jednak nie zmienię.

  • 23. Data: 2012-06-18 22:58:02
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Michoo wrote:

    > Tak. Olej to mieszanina jednorodna, więc możemy napisać np.
    > 3% CąHę + 5% CżHź + ...

    Nie, to jest olej o składzie, nie o wzorze.