  • 1. Data: 2012-06-13 23:44:39
    Temat: oryginał = zamiennik:-)
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Przykład z firmy żony...

    Jest sobie fabryka produkująca oryginalne części z logiem dla kilka
    koncernów samochodowych.
    Fabryka ta przyjmuje też mniejsze zamówienia od sklepów/salonów na
    zamienniki.

    Czym różni się oryginalna część z logiem od zamiennika????

    Niczym. Jest jedna linia. Pracownicy mają tzw zamówienia specjalne i z
    oryginalnej częście zdrapują żyletką/ zmywają logo konkretnej marki i część
    ta jedzie jako zamiennik za ileś tam procent mniej ceny oryginału:-)

    Tyczy się to konkretnie szyb:-)
    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-06-13 23:51:18
    Temat: Re: oryginał = zamiennik:-)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zamienniki.
    >
    > Czym różni się oryginalna część z logiem od zamiennika????

    To żeś Amerykę odkrył....

  • 3. Data: 2012-06-14 00:10:11
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *uciu* w wiadomości news:jrb1ka$sa9$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > oryginalnej częście zdrapują żyletką/ zmywają logo konkretnej marki i
    > część ta jedzie jako zamiennik za ileś tam procent mniej ceny

    Spotkałem się jakiś czas temu z tą karygodną praktyką, kupiłem zestaw
    zawieszenia do auta marki Lemforder i na większości miałem oooo, a tylko na
    niektórych szlifierką zdarte oznaczenia i zostawione jedynie LMO.

    Do dziś mnie nosi ;-)

    Pozdr

  • 4. Data: 2012-06-14 00:42:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 23:44:39 +0200, uciu napisał(a):
> [...]
    > oryginalnej częście zdrapują żyletką/ zmywają logo konkretnej marki i część
    > ta jedzie jako zamiennik za ileś tam procent mniej ceny oryginału:-)

    na pewno mniej ? Czy oryginalny towar ma tylko jednego odbiorce, a i on
    zarabia na dalszej odsprzedazy ?

    Z tym ze ja slyszalem i nieco inne historie - jest sobie linia, produje
    niby to samo, ale w zaleznosci od tego jak wyjdzie, to idzie do roznych
    klientow ..

    J.

  • 5. Data: 2012-06-14 00:48:04
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Równie dobrze można powiedzieć, że seria nie spełniła wymagań
    jakościowych producenta auta i fabryka zamiast je zutylizować to
    sprzedaje po atrakcyjnej cenie ze startymi znakami ;)

  • 6. Data: 2012-06-14 08:30:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Tyczy się to konkretnie szyb:-)

    Nie tylko, przyklad to Valeo

    sz.

  • 7. Data: 2012-06-14 08:35:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Nex@pl wrote:

    > Równie dobrze można powiedzieć, że seria nie spełniła wymagań
    > jakościowych producenta auta i fabryka zamiast je zutylizować to
    > sprzedaje po atrakcyjnej cenie ze startymi znakami ;)

    Bywa na odwrót.

    Producentowi aż tak bardzo na jakości nie zależy, szczególnie elementów
    eksploatacyjnych (zarabia w końcu na serwisie), za to ostro walczy o
    cenę.

    Mniejszy dystrybutor, właśnie zamienników - w fabryce płaci
    paradoksalnie więcej, bo mniejszy, mniejsze zamówienie, za to chce mieć
    dobrą jakość.

    W efekcie wahacz robiony w danej fabryce w wersji lepszej idzie jako
    zamiennik (i fabryka sprzedaje go drożej), a w wersji gorszej - jako
    oryginał, taniej.
    Potem producent auta dowala 1000% marży, a dystrybutor zamienników -
    tylko 500% i w efekcie dany detal jest w wersji zamiennikowej w sklepie
    tańszy, mimo że z fabryki wyjechał jako droższy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2012-06-14 10:10:00
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Tyczy się to konkretnie szyb:-)

    Tyczy się konkretnych zamienników, a nie wszystkich np. lampy w BMW Bosh i
    ZKW, klocki tarcze textar, ATE, amortyzatory Sachs. Zdrapane oznaczenia
    można spotkać na poduszkach silnika corteco i jeszcze kilku innych
    producentów dostarczających części na tzw pierwszy montaż.

  • 9. Data: 2012-06-14 12:17:59
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-14 00:10, Przembo pisze:
    > kupiłem zestaw zawieszenia do auta marki Lemforder

    a co to za auto? bo nigdzie nie mogęznaleźć;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 10. Data: 2012-06-14 12:24:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > oryginalnej częście zdrapują żyletką/ zmywają logo konkretnej marki i
    > część ta jedzie jako zamiennik za ileś tam procent mniej ceny oryginału:-)

    Troche dziwny przyklad, bo szyby zwykle maja oznaczenia fabryki, a nie marki
    pojazdu.