  • 1. Data: 2009-03-25 13:06:00
    Temat: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam Wszystkich... Posiadam moduły z diodami LED SMD. Każdy z nich
    składa się z 3 białych ledów smd, połączonych szeregowo, moduły wg.
    producenta są przystosowane do zasilania napięciem 9V, prąd 10mA. Potrzebuję
    podłączyć do jednego źródła zasilania około 100 takich modułów... Pytanie
    brzmi jak najlepiej to zrobić? Do każdego opornik i zasilać z 12V, czy
    połączyć równolegle i zasilacz 9V? Czy może jakiś specjalny zasilacz do
    ledów? Nigdy nie łączyłem takich ilości LEDów proszę o pomoc. Zależy mi
    oczywiście na jednakowej jasności świecenia wszystkich modułów...

    Maciej C.

  • 2. Data: 2009-03-25 18:43:26
    Temat: Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Maciek C pisze:
> [...]
    > specjalny zasilacz do ledów? Nigdy nie łączyłem takich ilości LEDów
    > proszę o pomoc. Zależy mi oczywiście na jednakowej jasności świecenia

    Jeśli w skład modułów wchodzą TYLKO diody LED (nie ma rezystorów czy
    innych elementów ograniczających prąd) nie można takiego modułu zasilać
    "wprost z 9V"... Rozsądnym wyjściem będzie 12V i rezystor (ok. 300ohm,
    najlepiej sprawdzić). Jednak wówczas całość pobierze ok 1A. W sumie nie
    jest to duży prąd, więc może tak być. Możesz też rozważyć łączenie 2
    modułów szeregowo i zasilanie z 19..24V. Albo nawet więcej. Niestety nie
    możesz połączyć wszystkich modułów szeregowo, bo napięcia rzędu 900V nie
    są polecane do amatorskich zastosowań ;).. Co do jednakowej jasności -
    wiele zależy od samych diodek. Jeśli są w miarę jednakowe - to nie
    będzie problemu.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-03-25 20:29:34
    Od: Jan Górski | gdL <g...@o...pl>

    Szeregowo będą świecić równo, ale równolegle nie. Diody zazwyczaj
    steruje się ze źródła prądowego. Był taki scalak z rodziny LM, ma 10
    wyjść regulowane jednym rezystorem. Można być może dodać do tego
    tranzystor, bo 1A to trochę dużo. Nie wiem co powiedzą inni o tym, bo
    ja nie mam zbyt dużego doświadczenia z elektroniką.

  • 4. Data: 2009-03-25 23:00:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Szeregowo będą świecić równo

    Roznie to bywa, bardzo czesto spadki napiecia na poszczegolnych diodach sa
    rozne, co powoduje, ze czasem niektore w linijce dostaja za bardzo w kosc
    i sie upalaja. W efekcie cala linijka nie swieci. Ledy biale maja wieksze
    napiecia "rozruchu", ale z czerwonymi i zoltymi mam kiepskie wrazenia przy
    zasilaniu szeregowym. Kingbright, nie zadne skosnookie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-03-26 08:02:17
    Od: bynio <n...@w...pl>

    "...Kingbright, nie zadne skosnookie... "

    Upewnij się gdzie Kingbright ma całą produkcję.

    #..Kingbright Corporation is a leading manufacturer of LED Lamps,
    Displays, SMD
    Lamps, and other LED-related products. With over 27 years of
    consistent hard work.
    Kingbright operates four manufacturing plants in Shenzhen, China..#

  • 6. Data: 2009-03-26 19:19:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Upewnij się gdzie Kingbright ma całą produkcję.

    Ja to wiem, ostatnio dochodze do wniosku, ze z tego co mnie otacza tylko
    moje dziecko nie zostalo zrobione w Chinach;-) Mialem na mysli produkcje
    no-name, jak wiekszosc okreslen typu "Chiny". Kingbright uchodzi jednak za
    firme solidna i znana.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2009-03-31 16:49:01
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Maciek C wrote:

> [...]
    > o pomoc. Zależy mi oczywiście na jednakowej jasności świecenia wszystkich

    jesli zalezy ci na wydajnosci to zasilacz impulsowy jako zrodlo pradowe, na
    allegro sa jako 'drivery' do power led. trzeba wybrac taki ktorym mozna
    zasilac kilka led'ow szeregowo (w twoim przypadku 3) i najlepiej znalezc
    model ktory umozliwia regulacje pradu.
    sa drivery zasilane z 12V i sa takie na 230V , do wyboru do koloru.
    sprawnosc okolo 80-90% , w zaleznosci od wykonania.

    jesli zalezy ci na prostocie to kupic 100 opornikow i zasilac z 12V .
    w tym przypadku jednak tracisz 3W na grzanie tych opornikow.