    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?
    Date: Tue, 31 Mar 2009 18:49:01 +0200

    Maciek C wrote:

    > Witam Wszystkich... Posiadam moduły z diodami LED SMD. Każdy z nich
    > składa się z 3 białych ledów smd, połączonych szeregowo, moduły wg.
    > producenta są przystosowane do zasilania napięciem 9V, prąd 10mA.
    > Potrzebuję podłączyć do jednego źródła zasilania około 100 takich
    > modułów... Pytanie brzmi jak najlepiej to zrobić? Do każdego opornik i
    > zasilać z 12V, czy połączyć równolegle i zasilacz 9V? Czy może jakiś
    > specjalny zasilacz do ledów? Nigdy nie łączyłem takich ilości LEDów proszę
    > o pomoc. Zależy mi oczywiście na jednakowej jasności świecenia wszystkich
> [...]

    jesli zalezy ci na wydajnosci to zasilacz impulsowy jako zrodlo pradowe, na
    allegro sa jako 'drivery' do power led. trzeba wybrac taki ktorym mozna
    zasilac kilka led'ow szeregowo (w twoim przypadku 3) i najlepiej znalezc
    model ktory umozliwia regulacje pradu.
    sa drivery zasilane z 12V i sa takie na 230V , do wyboru do koloru.
    sprawnosc okolo 80-90% , w zaleznosci od wykonania.

    jesli zalezy ci na prostocie to kupic 100 opornikow i zasilac z 12V .
    w tym przypadku jednak tracisz 3W na grzanie tych opornikow.