  • Data: 2010-09-02 22:57:33
    Temat: Re: Moc stacji bazowych Play kontra W3
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "kogutek" 4...@n...onet.pl

    > Jeśli ja napisałem tak że Ty po przeczytaniu odpisałeś że zrozumienie nie było
    > dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepiasz. Przykład z latarką jest

    Ortografii polskiej nie znasz. :)

    > całkowicie zbieżny z antenami. Te same prawa są w latarce i w antenach.

    Te same fale elektromagnetyczne. ;)

    W latarce masz bardzo wyraźną granicę światła i cienia, w antenie
    takiej granicy nie masz -- promieniuje dookoła, tyle tytlko, że
    w pewnych kierunkach mocnij niz w innych. Latarka nie świeci ,,do
    tyłu''. :) Antena tak ,,świeci''. :)

    > Po co
    > się zamulac trudnymi wyrazami. Jeśli się stosuje przekaz, zwłaszcza w takich
    > miejscach jak to, to powinien on trafiać do jak największej grupy osób, a nie
    > tylko do wybranych.

    Tym bardziej -- do znawcy możesz napisać ,,moc 1 kW'', ale
    dla laika trzeba tłumaczyć, że to EIRP/ERP itp. E. :)

    > Jak ktoś zrozumie z latarką to zrozumie i z antenami. Jak
    > ktoś weźmie miernik mocy i zmierzy moc pzred anteną to ile mu pokaże. Pokaże 20W
    > czy dużo więcej. Pokaże dużo więcej. Ale za nią praktycznie nic nie pokaże.

    Pokaże za, pokaże przed, obok też pokaże...
    Być może więcej tuż za, niż kilometr na osi najwyższego promieniowania. :)
    I nie chodzi o odbicia, ale o promieniowanie bezpośrednie.

    Gdy antena ma kąt 3 stopni, to nie znaczy wcale, że poza tym kątem
    nie ma promieniowania lub jest, ale o 30 dB (tysiąc razy) mniejsze. :)

    Z latarką jest inaczej. :)
    Gdy ma 3 stopnie, to w 4 stopniu jest cień nawet 5 cm od dobrej latarki. :)

    > Jak by tam był kawalek drutu zamiast anteny to dookoła byŁo by 20. Ale tam nie ma
    > drutu tylko jest skomplikowane urządzenie które robi że z jednej strony jest

    Nieliteralnie, ale jednak -- tam jest rura od kibla a nawiniętym drutem. :)

    > a z drugiej nie ma.

    Jest, jest, ale zdecydownie mniej.
    Antena ,,świeci'' do tyłu i na boki, poza swoim kątem ,,świecenia''. :)

    > I dlatego że z drugiej nie ma to z tej co jest, jest więcej. Jak
    > w latarce.

    Inaczej, niż w latarce.

    > A teraz szukaj w tym co napisałem wcześniej nieprawdy.

    :) Chyba -- szukaj prawdy. :)

    > Może napisałem
    > zbyt prosto.

    Nie zbyt prosto, ale zbyt głupio. :)

    W antenie nie ma gwałtownego odcięcia na granicy
    kątów propagacji/emisji/,,świecenie''. :) Taki kąt
    znaczy, że tam moc spada o ileś -- na przykład o 3 dB
    względem kierunku najwyższego promieniowania. (czyli dwukrotnie)

    Latarka potrafi świecić tak, że na ekranie pojawi się śliczne,
    jednorodnie oświetlone kółeczko -- latarka zwana fleszem
    fotograficznym tak świecić musi, jeśli ma być użyteczna. :)
    Anteny tak nie ,,świecą''. :)

    > Ale prawdę.

    Prawdę sądową. ;) (jeśli użyć języka Prawa i Sprawiedliwości)

    > Tutaj przychodzą ludzie robiący błędy ortograficzne.

    Tak -- na przykład kogutek. :)

    > Niektórzy mają inteligencję drzewa rosnącego przy drodze.

    Twoją można porównać do inteligencji drzewa rosnącego w ogrodzie czy w sadzie? :)

    > Jak mają zrozumieć co
    > to jest ekwiwalent.

    Nie wiem, nie wiem... A jak mają zrozumieć, co to jest drzewo i droga? :)

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2556373/ekwiwalent

    Ekwiwalent

    ekwiwalent
    1. <<rzecz równa innej wartością>>
    2. <<<towar, w którym jest wyrażona wartość innego towaru>>
    () ekwiwalentny () ekwiwalentnie () ekwiwalentność

    Istotnie -- trochę mgliście. :)

    > Niedawno ktoś kto skończył studia techniczne, przynajmniej
    > ma taki papier, spytał po co podaję się coś w decybelach.

    Zamiast w belach? :) Pewnie dlatego, że AGBell tak
    chciał, albo dlatego, żeby nie mylić z belami materiału. ;)

    Decybelowa ;) skala (logarytmiczno-wykładnicza obowiązuje w ludzkich
    (zwierzęcych także) doznaniach. Na psychologii tego uczą. :) (aby
    psycholog mógł zrozumieć swego pacjenta)

    > Jak byś mu to wytłumaczył żeby zrozumiał?

    Jak wyżej -- to naturalna skala. :)
    Nie słyszymy, że ktoś dodał 5 watów do swego krzyku, ale że teraz
    krzyczy dwa razy głośniej niż przed chwilą. Stąd bierze się owa
    ,,decybelowość''. :)

    > Proszę. Wykaż się i w 5 prostych zdaniach wytłumacz
    > po co podaje się rożne rzeczy w decybelach.

    Łatwiej niż w skali liniowej. :)
    (5 słów)

    > Ja mu wytłumaczyłem i zrozumiał.

    Wątpię w to, że mu wytłumaczyłeś. :)

    > Kilka zdań to niewiele. Napisz jak Ty byś to zrobił.

    Napisałem.

    > Bez wzorów, trudnych wyrazów.

    Dla Ciebie chyba każde słowo jest zbyt trudne. :)

    --
    450-600 to (60-80)% . .
    . 749 .
    VV . Ventolin u .
    . . 739 . 26
    ^ . . . 25 . .01 . .
    .12 . 20 729 . . .
    . . . . . . . . . . . 26 . . . g 03040506 .09 .
    14 . 19 719 .25 27
    P lipiec . VVVV VV .19 . . . . r02VV .
    13 . 21 709 .
    E 01 03 . 07 101112 17 20 VV . 2728 31 . 08
    16VV 700
    F 02 06 08 . 16 VV23 29 m sierpień
    1011 15 VV 690 2324 2829 .
    30 VV .-09 13 18 22 24 u