  • Data: 2010-10-02 20:03:57
    Temat: Re: Moc stacji bazowych Play kontra W3
    Od: "bonifacy" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kogutek" news:499a.00000054.4c7eeeff@newsgate.onet.pl

    > Maksymalna moc na antenę sektorową po stratach na kablu to 18W.

    Mowa o antenie na pasmo 900MHz?
    Jakie w rozważaniach dajesz procentowe straty mocy w kablu łączącym nadajnik
    z anteną? 10%?
    Sam stopień końcowy ma więc koło 20W? Są mocniejniejsze nadajniki?
    Np. w miastach specjalnie skręcone z mocą, bo duże zagęszczenie kolejnych
    baz. A za miaste gdzie rzadziej nadajniki rozkręcone na max moc emisyjną.
    20W czy więcej? Pomijam teraz zysk anten. Interesuje mnie moc jaka się
    wydzieli na sztucznej antenie, która zapniemy na wyjście takiego nadajnika
    zamiast koncentryka prowadzącego do rzeczywistej anteny, która tą moc
    wypromieniuje.

    > Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
    > a wypromieniowuje ona ok 1,5kW.

    Tu mowa o paśmie UMTS 2,1GHz czy jeszcze GSM 1800MHz?

    > Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
    > powoduje że musi być dużo stacji bazowych.

    Tutaj mam wątpliwości. Miejska bo w sensie budowy jej obsadzane są pierw
    duże skupiska ludzi.
    W rozważaniu chodzi mi o to, że widać dokładnie to na obrzeżach miast gdy
    mniej więcej w podobnej lokalizacji mamy oba nadajniki Plus GSM 900MHz i
    Play E-GSM 850MHz.
    Jak się od nich oddalamy (porównawczo raz zalogowani do Plus a za chwilę do
    Play) to widać, że sygnał Play najcześciej będzie trochę słabszy.
    Oczywiście w między czasie nasz telefon nie przeskoczył do innego (bliżej
    położonego nas w tak oddalania się od rozważaniej lokalizacji) kolejnego
    nadajnika Plus.
    I stąd moje przypuszczenie, że Play może ma już bazówki, które chodzą na
    bardziej wyśrubowanych normach i nie mogą mieć takiej mocy stopni końcowych
    w.cz. nadajników jak mają pozostali operatorzy z W3?
    Mylę się?