-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1f3rhypv7kovt$.xh5h60o776w3$.dlg@40tude.net>
<pupclc$naf$1@node1.news.atman.pl>
<hnln8ntjblqa.2mp23viungh8$.dlg@40tude.net>
<pus1hu$ubk$1@node2.news.atman.pl>
<tkxo4qc7i467.kfnfv5iem185$.dlg@40tude.net>
<puuijb$8uv$1@node2.news.atman.pl>
<jycuxgc18gyb$.4nxuy3yniuh7.dlg@40tude.net>
<pv178f$lhu$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sat, 15 Dec 2018 01:48:57 +0100
Message-ID: <l...@4...net>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.239
X-Trace: 1544834938 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31099 89.64.51.239:24457
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646014
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 14 Dec 2018 22:27:38 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-12-14 o 01:05, Tomasz Pyra pisze:
>
>>> Pół sekundy? To jakiś trochę antyczny automat?
>>
>> Całkiem nowoczesny i szybki automat, taki o którym dział marketingu napisze
>> że zmienia biegi w 8ms :)
>
> No tak, znów nie wziąłem pod uwagę technologicznego postępu w marketingu :-D
Te czasy zmiany biegów, to troche jak niegdyś czasy reakcji matrycy ;)
Bo te 8ms w DSG to nie jest czas zmiany biegu, a czas kiedy skrzynia nie
przekazuje żadnego momentu obrotowego.
Ale do tego dochodzi całkiem długi czas kiedy skrzynia owszem przekazuje
jakiś tam moment, ale nie cały - bo właśnie rozsprzęgla jeden wałek, albo
zasprzęgla drugi.
W efekcie tak czy owak przez pewien czas część pary idzie w gwizdek (a
raczej grzanie tarcz sprzęgła).
Absurdalność tych marketingowych 8ms można sobie wyobrazić tak że jadąc na
powiedzmy III biegu przy 6000rpm, po zmianie biegu na IV silnik będzie miał
4500rpm.
Gdyby on miał stracić 1500rpm w 8ms to coś musiałoby się ukręcić.
>>> Ale nie w tym rzecz. Z
>>> jakiego powodu zatem skrzynie w benzynowych są wolniejsze? Bo taki
>>> wniosek wyciągam z tego co napisałeś.
>>
>> Ale gdzie one są wolniejsze?
> > Czy nie odgrzewasz jakiś ludowych wierzeń sprzed 20 lat
>
> Nie, komentuję tylko Twoje słowa "swoją drogą jakieś wolno się te
> samochody rozpędzają", które to potwierdzają i moje obserwacje, a
> których to z kolei inaczej nie potrafiłem zinterpretować niż, że coś
> jest nie tak. Wspominałeś o różnicach w pracy skrzyń biegów jako
> potencjalnej przyczynie. Komentarzem wskazałem na absurdalność takiego
> myślenia gdyż nie można powiedzieć iż dają gorsze skrzynie w benzyniakach.
Nie tyle gorsze, co skrzynie biegów są po prostu różne.
Do tego można (i może niektórzy producenci tak właśnie robią?) śrubować
konkretnie czas do 100km/h kosztem przyspieszenia do innych prędkości.
I można mieć dwa samochody o takiej samej masie, takiej samej mocy, inaczej
zestopniowanych skrzyniach biegow.
I jeden będzie lepiej przyspieszał do 100km/h, a drugi np. do 120km/h.
Trudno powiedzieć który jest obiektywnie szybszy.
> Komentarz wziął się z tego, że mój dieslowski ciężki czołg ma niewiele
> mniejsze przyspieszenie przy dużo większej masie. Zresztą nie tylko ja
> mam takie doświadczenia. Już pisałem o tym kiedyś: sąsiad kupił 2 lata
> temu nowe BMW serii 7 w dieslu i to dopiero jest rakieta. Nie wiem jakie
> ma przyspieszenie, ale moje 6.9 to żółw w porównaniu.
Z tego co piszesz to Kia ma 156KM/tonę a Ty masz 150KM/tonę - to nie jest
jakaś wielka różnica.
Do tego jeszcze jeśli chodzi o ciężar samochodów to nie ma w internecie
wiarygodnych informacji, a to co jest w dowodzie rejestracyjnym to też są
niestworzone liczby, nieporównywalne ze sobą, bo każdy to mierzy inaczej.
Bez wizyty na złomowcu i zważeniu auta w danym ukompletowaniu i poziomie
płynów - nie będziesz wiedział ile tak naprawdę waży Twój samochód.
A podawane przez producentów czasy przyspieszania do 100km/h też nie są tak
do końca ze sobą porównywalne. O ile w obrębie jednego koncernu pewnie tak,
to już pomiędzy różnie bywa.
Ten test nie jest jakiś standaryzowany i warunki testu mogą się mocno
różnić.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.18 00:12 Marek S
- 16.12.18 11:13 Tomasz Pyra
- 16.12.18 22:45 mk4
- 17.12.18 00:13 Tomasz Pyra
- 17.12.18 14:25 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
Najnowsze wątki
- 2025-05-31 Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-05-30 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=