-
61. Data: 2010-04-05 12:23:17
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
MarcinJM pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>> Michał pisze:
>>>> Sugeruję, że przy typowym przyspieszaniu 80->120 (czyli przy
>>>> wyprzedzaniu ciężarówki) najszybciej i najskuteczniej będzie to zrobić
>>>> używając trójki, a przyspieszanie na piątce, szóstce i siódemce do
>>>> niczego nie służy.
>>>
>>>
>>> Kurcze, to muszę auto zmienić, bo u mnie trójka się kończy gdzieś
>>> koło 100km/h
>>
>> Wszystko zależy jaki samochód.
>> W CC też u mnie na III rozpędzam się gdzieś do 105km/h. A to jest tzw.
>> "duga skrzynia".
>
> Nie mozesz miec "dugiej skrzyni". Ja na dugiej skrzyni na III dociagam
> do GPSowych 124kmph. Na II 85kmph.
A to z prędkościomierza? Bo ja liczyłem z GPS i na III 100km/h mam
krótko przed zmianą biegu.
Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
1:4,923.
Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
wyżej niż u mnie.
-
62. Data: 2010-04-05 12:28:40
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
PSYLO pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>> Bo jakoś moja Vectra z silnikiem V6 który ma 211KM dostanie w tej
>> konkurencji po dupie od Cinquecento które ma 80KM.
>
> No to trzeba było lepszy samochód kupić... ;)
No ale w końcu silnik w CC jest elastyczniejszy czy w Vectrze?
A i jeszcze jedno ważne pytanie dotyczące tej elastyczności - bo po
założeniu mniejszych kół mój silnik staje się bardziej elastyczny. Jak
wytłumaczyć to zjawisko?
-
63. Data: 2010-04-05 12:29:39
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 5 Apr 2010 03:11:02 -0700 (PDT), raadaar
<r...@g...com> wrote:
> Różnica około 50% jest w spalaniu. i to jest istotny argument
> pro-diesel.
To jest żaden argument za dieslem. Policz całkowite koszty
zakupu i eksploatacji -- róż ustępuje szarości, a jak się coś
posypie, to nawet czerni.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
64. Data: 2010-04-05 12:31:53
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 5 Apr 2010 03:11:02 -0700 (PDT), raadaar
<r...@g...com> wrote:
> Różnica około 50% jest w spalaniu. i to jest istotny argument
> pro-diesel.
To jest żaden argument za dieslem. Policz całkowite koszty
zakupu i eksploatacji -- róż ustępuje szarości, a jak się coś
posypie, to nawet czerni. Klamot ma inną, kolosalną zaletę: jest
idealny jeśli używać go do dalekich podróży, przelotowe zapewnia
podobne jak benzynowiec, a stacje odwiedza się blisko dwa razy
rzadziej. Tylko najlepiej go sparować z ASB, żeby ręka nie
rozbolała od machania wajchą w miastach. I przy takiej
eksploatacji zwiększony koszt zakupu ma szansę się zwrócić w
rozsądnym czasie.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
65. Data: 2010-04-05 12:35:23
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>
Tomasz Pyra pisze:
>
> Trudno zgadnąć, zwłaszcza że zasady używania jednego i drugiego są takie
> same. Różnice są na tyle małe, że nieistotne z punktu widzenia użytkownika.
> Niemniej istotnie wielu wygląda jakby byli gotowi zabić za wyższość
> wartości momentu obrotowego nad mocą czy coś ;)
Kilkanaście lat temu pewien starszy motocyklista chciał mnie pobić za
moje stwierdzenie, że przy hamowaniu motocyklem należy używać obu
hamulców - jego zdaniem używanie przedniego jest złe!
A pms-u jeszcze nie było...
Pzdr
JanuSz
-
66. Data: 2010-04-05 12:41:34
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>
to pisze:
> Igor \"Ibanezq\" Adamiak wrote:
>
>> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
>> odej?cie? Czy wynika to z tego, ?e diesel ma du?y moment obrotowy ju? od
>> niskich obrotów a benzyniaka trzeba zakreciae te 3000 - 4000 obr/min?
>
> Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
> Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
>
Bo jest cięższy.
-
67. Data: 2010-04-05 12:50:46
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> MarcinJM pisze:
>> Tomasz Pyra pisze:
>>> Michał pisze:
>>>>> Sugeruję, że przy typowym przyspieszaniu 80->120 (czyli przy
>>>>> wyprzedzaniu ciężarówki) najszybciej i najskuteczniej będzie to zrobić
>>>>> używając trójki, a przyspieszanie na piątce, szóstce i siódemce do
>>>>> niczego nie służy.
>>>>
>>>>
>>>> Kurcze, to muszę auto zmienić, bo u mnie trójka się kończy gdzieś
>>>> koło 100km/h
>>>
>>> Wszystko zależy jaki samochód.
>>> W CC też u mnie na III rozpędzam się gdzieś do 105km/h. A to jest
>>> tzw. "duga skrzynia".
>>
>> Nie mozesz miec "dugiej skrzyni". Ja na dugiej skrzyni na III dociagam
>> do GPSowych 124kmph. Na II 85kmph.
>
> A to z prędkościomierza? Bo ja liczyłem z GPS i na III 100km/h mam
> krótko przed zmianą biegu.
>
> Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
> 1:4,923.
> Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
> wyżej niż u mnie.
dane z gps'a.
Tak jak kiedys rozmawialismy: sklejali skrzynie z tego co mieli pod reka.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
68. Data: 2010-04-05 12:51:35
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 4 Apr 2010 20:07:37 +0200, Igor "Ibanezq" Adamiak wrote:
>Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
>Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
>obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?
A kto powiedzial ze ma ?
Jak to sam diesel to ma znacznie gorsze odejscie, jak z turbina to tez
go trzeba rozkrecic zanim zacznie ciagnac przyzwoicie.
J.
-
69. Data: 2010-04-05 13:03:11
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
MarcinJM pisze:
>> Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
>> 1:4,923.
>> Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
>> wyżej niż u mnie.
>
> dane z gps'a.
> Tak jak kiedys rozmawialismy: sklejali skrzynie z tego co mieli pod reka.
W mojej jest dość długa II (ale to chyba wszystkie Fiaty tak mają
patrząc w tabelę z różnymi skrzyniami), za to dość krótka III, potem
normalna IV i baaaaardzo długi V bieg.
-
70. Data: 2010-04-05 13:17:52
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>
PSYLO <P...@o...pl> wrote in
news:hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl:
> PorĂłwnaj teraz tÄ VectrÄ z 200 konnym silnikiem diesla o momencie
> pewnie ok. 2-3 krotnie wyĹźszym. Jedziesz spokojnie na czwartym biegu,
> chcesz pĹynnie i dynamicznie przyspieszyÄ, dociskasz gaz bez
> wachlowania biegami, rzucania pasaĹźerami i robienia z silnika
> kosiarki - tak siÄ wĹaĹnie objawia ta mistyczna elastycznoĹÄ
> silnika. KaĹźdy lubi co innego, mi przykĹadowo taka charakterystyka
> pracy bardzo odpowiada, a jeĹźdĹźÄ zarĂłwno samochodami z obydwoma
> typami silnikĂłw. Co kto lubi, kĹĂłciÄ siÄ z TobÄ nie bÄdÄ,
> ĹwiÄta mamy :)
>
jezeli chcesz dynamiczniej przyspieszyc w turbo to i tak lepiej zredukowac - to ze
pociagnie od niskich nie
swiadczy o tym, ze jest szybciej