eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 61. Data: 2010-04-05 12:23:17
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MarcinJM pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >> Michał pisze:
    >>>> Sugeruję, że przy typowym przyspieszaniu 80->120 (czyli przy
    >>>> wyprzedzaniu ciężarówki) najszybciej i najskuteczniej będzie to zrobić
    >>>> używając trójki, a przyspieszanie na piątce, szóstce i siódemce do
    >>>> niczego nie służy.
    >>>
    >>>
    >>> Kurcze, to muszę auto zmienić, bo u mnie trójka się kończy gdzieś
    >>> koło 100km/h
    >>
    >> Wszystko zależy jaki samochód.
    >> W CC też u mnie na III rozpędzam się gdzieś do 105km/h. A to jest tzw.
    >> "duga skrzynia".
    >
    > Nie mozesz miec "dugiej skrzyni". Ja na dugiej skrzyni na III dociagam
    > do GPSowych 124kmph. Na II 85kmph.

    A to z prędkościomierza? Bo ja liczyłem z GPS i na III 100km/h mam
    krótko przed zmianą biegu.

    Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
    1:4,923.
    Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
    wyżej niż u mnie.


  • 62. Data: 2010-04-05 12:28:40
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PSYLO pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >> Bo jakoś moja Vectra z silnikiem V6 który ma 211KM dostanie w tej
    >> konkurencji po dupie od Cinquecento które ma 80KM.
    >
    > No to trzeba było lepszy samochód kupić... ;)

    No ale w końcu silnik w CC jest elastyczniejszy czy w Vectrze?

    A i jeszcze jedno ważne pytanie dotyczące tej elastyczności - bo po
    założeniu mniejszych kół mój silnik staje się bardziej elastyczny. Jak
    wytłumaczyć to zjawisko?


  • 63. Data: 2010-04-05 12:29:39
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 5 Apr 2010 03:11:02 -0700 (PDT), raadaar
    <r...@g...com> wrote:

    > Różnica około 50% jest w spalaniu. i to jest istotny argument
    > pro-diesel.

    To jest żaden argument za dieslem. Policz całkowite koszty
    zakupu i eksploatacji -- róż ustępuje szarości, a jak się coś
    posypie, to nawet czerni.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 64. Data: 2010-04-05 12:31:53
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 5 Apr 2010 03:11:02 -0700 (PDT), raadaar
    <r...@g...com> wrote:

    > Różnica około 50% jest w spalaniu. i to jest istotny argument
    > pro-diesel.

    To jest żaden argument za dieslem. Policz całkowite koszty
    zakupu i eksploatacji -- róż ustępuje szarości, a jak się coś
    posypie, to nawet czerni. Klamot ma inną, kolosalną zaletę: jest
    idealny jeśli używać go do dalekich podróży, przelotowe zapewnia
    podobne jak benzynowiec, a stacje odwiedza się blisko dwa razy
    rzadziej. Tylko najlepiej go sparować z ASB, żeby ręka nie
    rozbolała od machania wajchą w miastach. I przy takiej
    eksploatacji zwiększony koszt zakupu ma szansę się zwrócić w
    rozsądnym czasie.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 65. Data: 2010-04-05 12:35:23
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    >
    > Trudno zgadnąć, zwłaszcza że zasady używania jednego i drugiego są takie
    > same. Różnice są na tyle małe, że nieistotne z punktu widzenia użytkownika.
    > Niemniej istotnie wielu wygląda jakby byli gotowi zabić za wyższość
    > wartości momentu obrotowego nad mocą czy coś ;)

    Kilkanaście lat temu pewien starszy motocyklista chciał mnie pobić za
    moje stwierdzenie, że przy hamowaniu motocyklem należy używać obu
    hamulców - jego zdaniem używanie przedniego jest złe!
    A pms-u jeszcze nie było...

    Pzdr

    JanuSz


  • 66. Data: 2010-04-05 12:41:34
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    to pisze:
    > Igor \"Ibanezq\" Adamiak wrote:
    >
    >> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
    >> odej?cie? Czy wynika to z tego, ?e diesel ma du?y moment obrotowy ju? od
    >> niskich obrotów a benzyniaka trzeba zakreciae te 3000 - 4000 obr/min?
    >
    > Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
    > Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
    >

    Bo jest cięższy.


  • 67. Data: 2010-04-05 12:50:46
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > MarcinJM pisze:
    >> Tomasz Pyra pisze:
    >>> Michał pisze:
    >>>>> Sugeruję, że przy typowym przyspieszaniu 80->120 (czyli przy
    >>>>> wyprzedzaniu ciężarówki) najszybciej i najskuteczniej będzie to zrobić
    >>>>> używając trójki, a przyspieszanie na piątce, szóstce i siódemce do
    >>>>> niczego nie służy.
    >>>>
    >>>>
    >>>> Kurcze, to muszę auto zmienić, bo u mnie trójka się kończy gdzieś
    >>>> koło 100km/h
    >>>
    >>> Wszystko zależy jaki samochód.
    >>> W CC też u mnie na III rozpędzam się gdzieś do 105km/h. A to jest
    >>> tzw. "duga skrzynia".
    >>
    >> Nie mozesz miec "dugiej skrzyni". Ja na dugiej skrzyni na III dociagam
    >> do GPSowych 124kmph. Na II 85kmph.
    >
    > A to z prędkościomierza? Bo ja liczyłem z GPS i na III 100km/h mam
    > krótko przed zmianą biegu.
    >
    > Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
    > 1:4,923.
    > Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
    > wyżej niż u mnie.

    dane z gps'a.
    Tak jak kiedys rozmawialismy: sklejali skrzynie z tego co mieli pod reka.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 68. Data: 2010-04-05 12:51:35
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 20:07:37 +0200, Igor "Ibanezq" Adamiak wrote:
    >Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
    >Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
    >obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?

    A kto powiedzial ze ma ?

    Jak to sam diesel to ma znacznie gorsze odejscie, jak z turbina to tez
    go trzeba rozkrecic zanim zacznie ciagnac przyzwoicie.

    J.


  • 69. Data: 2010-04-05 13:03:11
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MarcinJM pisze:

    >> Skrzynię mam z dyfrem 1:3,867, a krótka to dla mnie szóstka z dyfrem
    >> 1:4,923.
    >> Jak widziałem taką w akcji, to jazda była jeszcze cały czas jeden bieg
    >> wyżej niż u mnie.
    >
    > dane z gps'a.
    > Tak jak kiedys rozmawialismy: sklejali skrzynie z tego co mieli pod reka.

    W mojej jest dość długa II (ale to chyba wszystkie Fiaty tak mają
    patrząc w tabelę z różnymi skrzyniami), za to dość krótka III, potem
    normalna IV i baaaaardzo długi V bieg.


  • 70. Data: 2010-04-05 13:17:52
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    PSYLO <P...@o...pl> wrote in
    news:hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl:

    > Porównaj teraz tę Vectrę z 200 konnym silnikiem diesla o momencie
    > pewnie ok. 2-3 krotnie wyĹźszym. Jedziesz spokojnie na czwartym biegu,
    > chcesz płynnie i dynamicznie przyspieszyć, dociskasz gaz bez
    > wachlowania biegami, rzucania pasaĹźerami i robienia z silnika
    > kosiarki - tak się właśnie objawia ta mistyczna elastyczność
    > silnika. Każdy lubi co innego, mi przykładowo taka charakterystyka
    > pracy bardzo odpowiada, a jeżdżę zarówno samochodami z obydwoma
    > typami silników. Co kto lubi, kłócić się z Tobą nie będę,
    > święta mamy :)
    >

    jezeli chcesz dynamiczniej przyspieszyc w turbo to i tak lepiej zredukowac - to ze
    pociagnie od niskich nie
    swiadczy o tym, ze jest szybciej

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: