-
1. Data: 2010-04-04 20:07:37
Temat: Moc diasla a banzyny.
Od: "Igor \"Ibanezq\" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wp.pl>
Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?
IA
-
2. Data: 2010-04-04 20:13:12
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-04 20:07, Igor "Ibanezq" Adamiak wrote:
> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
> Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
> obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?
>
> IA
>
>
rozłożenie momentu obrotowego jest inne... benzynkę musisz trochę
rozkręcić i przeciągnąć ładnie :)
-
3. Data: 2010-04-04 20:13:50
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Igor "Ibanezq" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wp.pl> napisał w
wiadomości news:hpakhm$tjl$1@news.onet.pl...
> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
> odejście? Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od
> niskich obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?
> IA
Tak moment, popatrz na wykresy dla silników benz i diesel o podobnej mocy.
Turbo benzyna już nie będzie gorsza niż klekot.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
4. Data: 2010-04-04 20:36:17
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Igor "Ibanezq" Adamiak pisze:
> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
Powiedziałbym raczej, że diesel na źle wybranym biegu ma lepsze odejście
niż benzyna na źle wybranym biegu.
> Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
> obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?
3000-4000rpm to obroty dobre właśnie dla diesla.
Benzynę żeby wydobyć z niej tą moc trzeba zakręcić pewnie do 6000rpm.
-
5. Data: 2010-04-04 20:43:04
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: to <t...@a...xyz>
Igor \"Ibanezq\" Adamiak wrote:
> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
> odej?cie? Czy wynika to z tego, ?e diesel ma du?y moment obrotowy ju? od
> niskich obrotów a benzyniaka trzeba zakreciae te 3000 - 4000 obr/min?
Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
--
cokolwiek
-
6. Data: 2010-04-04 20:51:52
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Dnia 04.04.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
>> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
>
> Powiedziałbym raczej, że diesel na źle wybranym biegu ma lepsze odejście
> niż benzyna na źle wybranym biegu.
Niemniej mnie się to bardzo podoba, kiedy 'normalnie jadąc', bez redukcji
sobie nacisnę gaz i poczuję kopa. Lubię to, no i pomaga w różnych sytuacjach -
szybka zmiana pasa i inne takie krótkie, dynamiczne sytuacje drogowe.
Oczywiście pewnie lepiej mieć ASB... :)
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
-
7. Data: 2010-04-04 20:56:32
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: "Agent" <w...@o...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4bb8ddb8$1@news.home.net.pl...
> Igor \"Ibanezq\" Adamiak wrote:
>
>> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
>> odej?cie? Czy wynika to z tego, ?e diesel ma du?y moment obrotowy ju? od
>> niskich obrotów a benzyniaka trzeba zakreciae te 3000 - 4000 obr/min?
>
> Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
> Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
>
No tak a przyspieszenie 0-100 to najbardziej przydatny parametr w praktyce.
-
8. Data: 2010-04-04 21:07:09
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: PSYLO <P...@o...pl>
to pisze:
> Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
> Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym względem.
--
PSYLO
-
9. Data: 2010-04-04 21:22:53
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-04, PSYLO <P...@o...pl> wrote:
>> Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
>> Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
>
> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym względem.
A jak na właściwym czyli trzecim biegu?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
10. Data: 2010-04-04 21:29:38
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: to <t...@a...xyz>
PSYLO wrote:
> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym
> względem.
A przy przyspieszaniu od 80 do 120 na trzecim biegu silnik diesla nie
uzyskuje żadnych czasów. I czego ma to dowodzić?
--
cokolwiek