eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Sun, 04 Apr 2010 23:27:24 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <hpb0cp$3bm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpardn$1j0$1@inews.gazeta.pl> <hpat01$poj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpaueo$b0e$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acvo144.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270416601 3446 83.11.120.144 (4 Apr 2010
    21:30:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 21:30:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hpaueo$b0e$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270016
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) pisze:

    >> Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić
    >> do maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy
    >> benzynowy silnik motocykla.
    >
    > Jechaleś kiedyś dieslem?
    >
    > Jak nie to sie przejedzi i zobacz kiedy wypada najefektywniejsze
    > przyspieszanie i czy warto go kręcić do maksymalnych obrotów.

    Ależ oczywiście jeździłem niejednym
    I jak najbardziej zgadzam się z tym że diesel już od 1800rpm wgniata w
    fotel, a powyżej tak na oko 2500rpm kapcanieje i żeby poczuć bestię
    trzeba już wrzucać wyższy bieg.

    Natomiast poza mało doświadczonymi kierowcami na ten numer nie daje się
    nabrać ani stoper, ani hamownia.

    I o ile kręcąc diesla do 4500rpm uda się uzyskać katalogowe
    przyspieszenia, to zmieniając biegi "na moment obrotowy" w połowie
    obrotomierza zajmie to ze 2x dłużej.
    Oczywiście lepszy to rezultat niż w benzynie która przy takim
    traktowanie będzie potrzebowała 3x dłuższy czas żeby się rozpędzić do
    100km/h.

    > Poza tym zaczyna sie teoretyzowanie pmsowe.
    > Rozpatrujemy tu zwykłe poryszanie sie kowalskiego, ktory lubi jechać
    > dynamicznie, ale nie jest sportowcem-rajdowcem.

    Problem przeciętnego kierowcy to niedopuszczenie do siebie własnych
    ułomności za kierownicą. Bo jeżeli ten kierowca formułuje tego typu
    wymagania dotyczące obrotów, to oznacza po prostu że nie potrafi
    obsługiwać manualnej skrzyni biegów. On powinien mieć automat który
    zaprogramowany przez fachowca zrobi tak, że w zależności od sposobu
    traktowania pedału gazu będzie i odejście i mniejsze zużycie paliwa itp.
    itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: