  • Data: 2010-04-05 02:18:05
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    PSYLO pisze:

    > Kolega zabawniś, hihihi ;) Przyspieszenie od 80 do 120 na takim biegu to
    > często wymieniana wartość, jako wyznacznik "elastyczności" silnika.

    Nie no hihihi się pośmialiśmy, a mógłbyś mi powiedzieć jak ten parametr
    wyznacza tą elastyczność?
    Bo jakoś moja Vectra z silnikiem V6 który ma 211KM dostanie w tej
    konkurencji po dupie od Cinquecento które ma 80KM. Czy to znaczy że
    Cinquecento ma elastyczniejszy silnik?
    Bo tak ogólnie to Vectra przyspiesza dużo lepiej, ale jak w obu
    samochodach wrzucę IV to nagle CC staje się nie do dogonienia.

    A jednak silnik Cinquecento budzi się do życia dopiero przy 4000rpm,
    czyli wydaje się być bardzo mało elastyczny. A Vectra całkiem ładnie się
    zbiera w całym zakresie obrotów, czyli jednak chyba Vectra jest
    elastyczniejsza, co nie zmienia faktu że na IV biegu przyspiesza dużo
    gorzej niż mniej elastyczny cienias.

    Jeszcze jedna rzecz mnie bardzo zastanawia - jaki wpływ na elastyczność
    silnika ma założenie mniejszych kół na oś napędzaną? Bo wydawałoby się
    że żaden, a tymczasem na "wyznacznik elastyczności silnika" jakim jest
    czas przyspieszania na IV biegu do 120km/h okazuje się że wpływ ma ogromny.

    Może więc nie określa to w żaden sposób elastyczności silnika. A więc co?