eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Data: 2010-04-04 22:56:44
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hpat01$poj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Kuba (aka cita) pisze:

    > Operowanie wartościami prędkości obrotowej oderwanych od konkretnego
    > modelu (bo o rodzaju już nie wspomnę) silnika to zupełna pomyłka, na którą
    > jedyną sensowną odpowiedzią jest automatyczna skrzynia biegów i najlepiej
    > samochód bez obrotomierza żeby nie rozpraszał tego kierowcy.
    >
    > Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić do
    > maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy benzynowy
    > silnik motocykla.

    Jechaleś kiedyś dieslem?

    Jak nie to sie przejedzi i zobacz kiedy wypada najefektywniejsze
    przyspieszanie i czy warto go kręcić do maksymalnych obrotów.
    Poza tym zaczyna sie teoretyzowanie pmsowe.
    Rozpatrujemy tu zwykłe poryszanie sie kowalskiego, ktory lubi jechać
    dynamicznie, ale nie jest sportowcem-rajdowcem.
    W dieslu wystarczy że będzie utrzymywał obroty do 3-3,5tys rpm (i dla
    większości cywilnych, normalnych diesli będzie to ten sam/podobny przedział
    obrotów)
    W przypadku benzynowych silników (pomijając jakies potwory V8) taki zakres
    obrotów to po prosty jechanie i z dynamiką ma mało wspólnego (no a
    przynajmniej w porownaniu do osiąganej dynamiki diesla o podobnej mocy
    maksymalnej).

    Wiec nie cuduj o jakis konkretnych przykladach, bo dla osobówek praktycznie
    nic sie tu nie zmieni.
    Przyklady ciężarówek sa od czapy - bo te silniki są duzo, bardzo duzo
    większe i mają zupełnie inną charakterystyke. Tam jazda odbywa sie w
    przedziale 1000-2000tys obrotów, a zwykle pewnie będzie to 1000-1500rpm wiec
    w przedziale, kiedy w osobówce jeszcze turbina nawet nie dmucha.

    A motocykl .. i benzyna? Znów dałeś czadu, bo tu zwykle (poza nielicznymi
    V2, zwlaszcza o dużej pojemności) w ogole jazda jakakolwiek to obroty
    powyżej 3 tys rpm a dla scigaczy jeszcze wyżej. Dla takiego przecinaka
    obroty biegu jałowego są wyższe niż zakres pracy obrotów silnika sam.
    ciężarowego. Motocykle często kręcą sie do 10-15tys rpm co dla sam osobowych
    jest zakresem dwukrotnie wyższym niż maksymalny.

    Ale wracając do tematu. Benzyna, zeby jechala dynamicznie musi poruszac sie
    w zakresie 3/4 maksymalnych rpm i do konca, a diesel to 1/3-2/3 a wyższe
    obroty w zasadzie już niczego w dynamice nie zmienią, a jedynie odwlekają
    czas zmiany biegu.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: