  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mobilne źródło energii
    Date: Fri, 8 Oct 2010 09:38:55 +0200

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4caeab0a$0$22799$65785112@news.neostrada.pl...

    > I to tylko samo podłączenie bezpośrednio? żadnego ograniczenia prądu,
    > włącznika i takich tam?
    To był jakiś Erixon z taką dziwaczną płaską wtyczką z zaczepami bo bokach i
    dwoma wystającymi między tymi zaczepami blaszkami, które w momencie łączenia
    chowają się we wtyczce (jakieś sprężynki za nimi). Zmierzyłem ch-kę U(I)
    zasilacza. Wyszło mi, że mogę albo 3 paluszki po 1V5 (4V5) albo 4
    akumulatorki po 1v2 (4V8). Akumulatorki zaraz po naładowaniu mają więcej,
    ale same się rozładowują (o ENELOP jeszcze wtedy nie słyszałem). Założyłem,
    że użyję, je najwcześniej po tygodniu od ładowania (na tyle starczy mi
    normalna bateria w telefonie) więc już nie będą miały 1V6. Żadnych
    ograniczeń prądu (telefon decyduje ile bierze), żadnych wyłączników (a jakaś
    ładowarka ma wyłącznik ?). Przed wyjazdem przeprowadziłem udany eksperyment
    ładowania. Ale w praktyce nie użyłem. Tak się złożyło, że mogłem zabrać ze
    sobą naładowany akumulatorek drugiego takiego telefonu i mi na 2 tygodnie
    spływu starczyło, a potem zmieniłem telefon no i rozwiązanie leży gdzieś w
    szufladzie.
    Kiedyś wcześniej (chyba 98 rok) chciałem sam zrobić samochodową ładowarkę do
    Nokii. Zmierzyłem co jest na wyjściu zasilacza - woltomierz (bez obciążenia)
    pokazywał 8V, a oscyloskop wyprostowaną sinusoidę. Podłączyłem DC (5..7V) z
    zasilacza, ale telefon nie chciał rozpocząć ładowania. Założyłem, że musi
    widzieć te 100Hz i sobie odpuściłem. Potem gdzieś wyczytałem, że ładowarki
    Nokii mają dużą rezystancję wyjściową i jakbym dał z tym moim DC z 10 ohm w
    szereg to by się ładował, ale już mi to nie było potrzebne więc nie
    sprawdzałem, czy to prawda.
    P.G.