  • Data: 2011-09-08 18:11:26
    Temat: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT]
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-08 17:37, JanuszR pisze:

    > Zapomniałeś na jakiej grupie piszemy, to elektronika nie mogąca istnieć
    > bez wiedzy fizycznej i matematyki czyli nauki ścisłe, ty natomiast
    > powołujesz się na nauki przyrodnicze, które ścisłymi nie są, polegają
    > jedynie na opisie. Nauki ścisłe nie mogły negować dokonań Pasteura
    > ponieważ nie odwoływał się do nich. Pisząc o "biorezonansie" i
    > "cudownym" urządzeniu odwołujesz się do pojęć energii, rezonansu,
    > częstotliwości a być może prądu elektrycznego i fali
    > elektromagnetycznej.
    Pokaż mi gdzie pisałem jak działa biorezonans albo że twierdziłem że
    wiem. Wręcz przeciwnie, mówię że nie wiem i sam tego nie odkryję.
    Twierdzę jedynie że są wyniki doświadczeń gdzie oddziaływanie pola
    elektromagnetycznego nie sprowadza się tylko do podgrzania, ale ma
    bardziej znaczące działanie. Tylko tyle i aż tyle.

    > Oświadczam ci z całą mocą z punktu widzenia nauk
    > ścisłych jest to BZDURA, chyba że potrafisz przedstawić teorię w jakiś
    > sposób godzącą sprzeczność "biorezonansu" z posiadaną wiedzą.
    Czyli utrzymujesz że jak nie ma na coś teorii to nic się nie dzieje?
    Mnie w szkole uczyli że np. fizyka polega na odkrywaniu i poznawaniu
    świata, a nie na wymyślaniu teorii do których potem świat się dopasuje.

    > Udowodnisz, że 2x2 może być 5 np. udowodnisz istnienie bioenergii.
    > Jeżeliby Hertz nie odkrył istnienia fal elektromagnetycznych a Maxwell
    > nie dał podstaw teoretycznych działania Marconiego nie miałyby sensu.
    Możliwe, ale nie zawsze tak jest. Na przykład promienie Roentgena czy
    promieniotwórczość nie została odkryta na tablicy teoretyka tylko przez
    doświadczenia. Coś tam zaobserwowali i próbowali to zrozumieć, a nie na
    odwrót. Zaczynali od prostych modeli a potem dokładali/zmieniali kolejne
    klocki i tak robią do dziś. Nikt nie mówi o zamykaniu instytutów i
    posyłaniu fizyków na bezrobocie bo ciągle jest wiele pytań bez odpowiedzi.
    > Podobnie wiszą w powietrzu twierdzenia o biorezonansie, brak podstaw aby
    > to działało. Podobnie prace na próbach statystycznych w liczbie 20, nie
    > potwierdzone przez inne ośrodki są żałosne. Póki co to jest czysta
    > szarlataneria ale możesz to zmienić.
    Na razie wiszą, ale przecież nauka nie stoi w miejscu. Jedne teorie
    powstają inne odchodzą do lamusa. Nikt nie da gwarancji że wszystko już
    odkryto, a takie właśnie przypadki nie pasujące do teorii mogą
    przysłużyć się do nowych odkryć.
    Nie rozumiem dlaczego tyle osób broni się przed myślą że coś innego może
    jednak zadziałać.
    Piotrek