eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 17 Feb 2014 19:19:37 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl> <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    <pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
    <53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
    <53012381$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    <17rugtcfgu7qb$.1fp9snowzq1oi$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <ldsjpa$mej$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ldsukc$26j$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <530230da$0$2217$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <530243db$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 93
    Message-ID: <53025301$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1392661249 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2378 109.241.238.172:55368
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524443
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-02-17 18:50, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
    (...)
    >>> Za mało do czego?
    >>
    >> Do wyciągnięcia sensownych wniosków.
    >>
    > Robisz z ludzi wiekszych idiotów niz sa w rzeczywistosci.

    To Ty napisałeś.

    >> Niezupełnie - oni nie zdają sobie konsekwencji ze skutków swojej
    >> jazdy.
    >>
    > Ucząc, pokazując jak reaguje samochód, gdzie jest granica równiez tego sie
    > uczy.

    Jakoś tak średnio, biorąc pod uwagę skutki jazdy ludzi, którzy jeżdżą
    w różnych zawodach itd., ale nie w cywilnych warunkach.

    > Nikt nie jest idiotą i nie sadzi, ze wjezdzaja c w kogos nie wyrzadzi
    > krzywdy.

    On nie wjedzie, a reszta...

    > Tacy kierowcy po prostu uwazaja, ze nigdy nie wjada w nikogo.

    Niezupełnie - oni w ogóle o tym nie myślą.

    > Wiec jak pokazesz, jak neiwiele trzeba, zeby stracic kotrolę, to nie ma
    > bata zeby sie nie zastanowił.

    Nad czym? Nad tym, że już wie, że może więcej?

    >> Umieć to on ma nie jeździć szybko i skutecznie hamować, tylko zdawać
    >> sobie konsekwencję ze skutków jazdy na tzw. "krawędzi". Techniczne
    >> wyszkolenie jeszcze pogarsza sytuację.
    >>
    > No to pisze, ze trzeba zaczac od uswiadomienia jak mało umie.

    W zakresie umiejętności technicznych? To niewiele daje, na torze
    może być świetny.

    > A ty piszesz, ze zle jak go sie nauczy jezdzic lepiej...

    Lepiej technicznie przy braku zrozumienia konsekwencji swych zachowań
    na drodze publicznej - tak, źle.

    >> No i będzie jechał szybko i bezpiecznie nie 110, a 112. No i trafi
    >> kogoś z własnej głupoty z prędkością wyższą niż bez takiego szkolenia.
    >>
    > To jest scenariusz najgorszy z najgorszych.

    Cóż poradzić, niestety wcale nie taki rzadki.

    > Zakładający jednoczesnie jakies samobójcze chęci.

    Nie, bez takich założeń.

    >> Przecież oni nie myślą, że cokolwiek im się stania, ba nie myślą też,
    >> że mogą ponieść konsekwencje tego co się stało innym...
    >> Oglądałeś materiał z "otwarcia"?
    >>
    > No własnie.

    No właśnie nie oglądałeś.

    > wiec jak pokazesz zakres niekompetencji to dalsze wyciaganie wniosków
    > bedzie postepowac jak u normalnego człowieka.

    Brak znajomości psychologii i dodatkowo widzę u Ciebie niepokojące
    próby podziału na idiotów i normalnych.

    >> Z materiałów wpływających dość skutecznie na psychikę? Tak, to w
    >> połączeniu z pokazaniem technicznych aspektów prowadzenia może mieć
    >> pozytywny skutek.
    >>
    > Jestem jak najbardziej za tego typu programami.

    Niestety, obecnie promujecie próby nauczenia kierowców lepiej jeździć
    technicznie (szybciej, gwałtowniej hamować), a to tak średnio się
    przekłada na bezpieczeństwo na drogach w grupie o której była mowa.

    >> Jakich badań? Psychologicznych? Ja o czymś takim nie pisałem. Pisałem
    >> za to o ocenie psychiki kierowcy, ale nie w postaci syntetycznych
    >> badań w gabinecie :(
    >
    > Mozesz wyjasnic, o jaka ocene chodzi?

    O ocenę psychiki kierowcy w zakresie uczestniczenia w ruchu drogowym.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: