-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
om!feeder01.blueworldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
<c...@4...net>
<1...@4...net>
<1gql93gjut4yh$.ano3bontq5qm.dlg@40tude.net>
Date: Mon, 17 Feb 2014 01:07:59 +0100
Message-ID: <1eut1fakeuvys$.1myr70zmtg55r.dlg@40tude.net>
Lines: 148
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
X-Trace: 1392595681 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2370 83.25.47.61:61799
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6715
X-Received-Body-CRC: 2754140609
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524383
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 17 Feb 2014 00:32:27 +0100, J.F. napisał(a):
>> W awaryjnej sytuacji jak coś nagle pojawia się przed maską?
>
> Ale nie bylo nic przed maska :-)
> Wiec sila przyzwyczajenia.
Nie ma co kombinować, nie umiał, nauczył się, teraz umie.
Czy wykorzysta w sytuacji krytycznej to nie wiem, ale przynajmniej ma
szanse.
>> Hamowanie awaryjne musi być wyćwiczone, bo jak ktoś ma wyćwiczone tylko
>> zwalnianie bo się czerwone światło zapaliło, to nawet w sytuacji zagrożenia
>> życia najpierw wciśnie sprzęgło, a dopiero potem hamulec.
>
> duzo mu to hamowania nie wydluzy.
No jak nie?
100km/h to 28m/s, a dobra droga hamowania to jakieś 40m.
Każde 0.1s to 2.8m w plecy.
>>> A wlasciwie nie na drodze tylko na pasie, bo przeciwnym ciezarowka ...
>>
>> Zależy jak do tego podejść.
>
> Ale wlasnie tak. Jest zakret, mokro, przy 70 przejezdzam, przy 80 cos
> tanczy, ile pomoga umiejetnosci ?
No może tyle, że przy "coś tańczy" po prostu jedzie się dalej swoje bez
odejmowania.
>> Bo tak naprawdę na drodze szybciej pojedzie ten co agresywniej wyprzedza (a
>> najszybciej ten co będzie jechał zmuszając tych z przeciwka do ucieczki), a
>> nie ten co szybciej umie przejechać zakręty.
>
> No chyba ze trafi na kogos kto sie nieuleknie.
> IMO - taki styl jazdy szybko sie skonczy.
Nie wiem, nie próbowałem, ale paru takich widziałem i pojechali dalej.
W każdym razie to tu widzę największe możliwości przyspieszania jazdy
krajówkami.
Bo pomijając pozostały ruch, to większość dróg krajowych nadaje się do
jazdy ile fabryka dała, może gdzieś tam na najostrzejszych zakrętach nieco
zwalniając.
To zresztą cały problem szukania tras rajdowych - znaleźć drogę na której
nie będzie się leciało cały czas ponad 200km/h.
>> Oczywiście są techniki w jaki sposób wchodzić w zakręt, jakim torem jazdy
>> itp. itd. ale tak w km/h to nie będą wcale jakieś kosmiczne różnice.
>
> Czyli nie "poślizg okazuje się nieopanowalny w żaden sposób", tylko
> wlasnie "jazda wolniej".
>
>> Jeśli zakręt da się przejechać max 120km/h odpowiedni, to przeciętny
>> kierowca przejedzie go bez problemu 110km/h i absolutnie nic się nie
>> stanie.
>> Problem jest wtedy kiedy kierowca o tym nie wie i wejdzie w zakręt za
>> szybko.
>
> O ile zrozumialem - jak wykwalifikowanego rajdowca zaskocza warunki,
> to tez wejdzie za szybko i skonczy w rowie.
Tu też są różnice.
Cywilna jazda to płynna jazda - w zakręt się wchodzi stopniowo skręcając
kierownicę. To powoduje że w razie braku przyczepności kierowca dowie się o
tym dość późno, w dodatku często będzie to poślizg tylnej osi który się nie
lubi z awaryjnym hamowaniem.
Jazda sportowa to w nagły skręt kierownicą o potrzebny kąt przy wejściu w
zakręt - jak w tym momencie okazuje się że jest zbyt ślisko i auto nie
skręca jak powinno, ma się całkiem sporo miejsca do hamowania prawie na
wprost, poślizg przedniej osi który wtedy występuje też jest łatwiejszy do
opanowania.
Do tego kierowca doświadczył tego setki razy i raczej wie co robić.
Oczywiście jak zakręt przepałuje jeszcze bardziej, no to nic nie pomoże,
chociaż nadal nieulegnięcie panice jest tu cenne - można z drogi wypadać na
wiele sposobów. Warto to zrobić tak żeby nie uszkodzić opon, łatwo wrócić
na trasę, nie popsuć samochodu.
>> O ile dla kierowcy sportowego to normalna rzecz i techniki ratowania się w
>> takiej sytuacji pewnie ma nieźle opanowane, to dla kierowcy który tego nie
>> trenuje poślizg przy wyższej prędkości to spory problem.
>
> Problem zaden - nie opanuje.
> Ale rajdowiec sie wyratuje ? Czy przy np 120 zamiast 90 juz raczej
> nie?
120 zamiast 90 to już sporo, no ale zawsze można walczyć żeby się dało
potem wrócić na drogę w jednym kawałku.
>> Wydaje mi się że tak.
>> Myślę że gdybym trafił na taki kurs sam, po zrobieniu PJ, to jeździłbym
>> wtedy lepiej.
>
> Czy szybciej, po takim zaawansowanym szkoleniu ?:-)
Szybko to ja i tak jeździłem, myślę że umiejętność hamowania mogła być
cenna ;)
>> A że nie trafiłem, to też całe lata hamowałem "na granicy ABS" i byłem
>> zachwycony swoimi umiejętnościami ;)
>
> A miales ABS ?
> I czy to naprawde tak duzo gorzej ?
Miałem i jest gorzej.
Sporo czasu minęło nim sobie w końcu rzetelnie wszystko pomierzyłem. :)
Ale ostatnio się mierzyłem z ABS z Civica i bez hamuje spokojnie o 3-4m
szybciej niż z ABS ze 100km/h (ale mam manualny korektor hamulców tylnej
osi).
>> Niemniej pokazuje zafałszowane propocje.
>
> A gdzie ta ankieta byla ?
> Moze wcale nie takie bezpodstawne te samooceny :-)
A już nie pamiętam gdzie, zawsze można zrobić na szybko sondę uliczną.
>>> a bo jada takie kapeluszniki :-)
>> kapeluszniki i wariaty :)
>
> Ale o takim "wariacie" nie mozna powiedziec ze gorszy :-)
>
> Poza tym zdecydowanie wiecej widze kapelusznikow niz wariatow, wiec
> chyba jestem ponadprzecietny :-)
No no w końcu p.m.s. Gdzie mają być ci ponadprzeciętni jak nie tu? :)
>> Ja bym celował pół roku do roku po egazminie.
>
> To co proponuje to na egzaminie - bo skad ma wiedziec jak sie skonczy
> szybka jazda.
>
> A potem owszem - okolo roku pozniej kurs doszkalajacy ..
No najlepiej.
A w ogóle to co się teraz na egzaminach robi?
Nadal parkuje przodem, bokiem, tyłem i ukosem, czy coś więcej?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.14 01:11 Tomasz Pyra
- 17.02.14 09:47 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:00 Budzik
- 17.02.14 10:12 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:55 anacron
- 17.02.14 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.02.14 12:00 Budzik
- 17.02.14 13:17 Artur Maśląg
- 17.02.14 13:25 anacron
- 17.02.14 13:18 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:08 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:46 Artur Maśląg
- 17.02.14 16:00 Budzik
- 17.02.14 16:53 Artur Maśląg
- 17.02.14 17:51 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-31 Duńskie precedensy w sprawie odsprzedawania terytoriów USA [Wyspy Dziewicze (1917)]
- 2025-01-31 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=