-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
Date: Mon, 10 Jan 2011 16:39:15 +0100
Organization: -
Lines: 54
Message-ID: <h...@4...com>
References: <igf6qe$e4h$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1294673944 21948 82.143.187.50 (10 Jan 2011 15:39:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Jan 2011 15:39:04 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341290
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 10 Jan 2011 14:58:22 +0000 (UTC), Massai wrote:
>No właśnie - mit czy nie mit?
>Bo tak: jak się dyskutuje o sprowadzanych samochodach, ich przebiegach
>itp. to się odzywają głosy "taaa, 150 tysięcy w 10 lat, to pewnie
>jeszcze od dziadka co do kościoła jeździł".
>Że niby mają autostrady, że dużo jeżdżą, że norma to dojeżdżanie 100 km
>do pracy codziennie, stąd auta z DE po prostu MUSZĄ mieć duże przebiegi.
Bo to oczywiscie nie tak. W Niemczech jak w Polsce - jedni jezdza
duzo, a inni malo, bo widac nie maja takiej potrzeby.
Znam przypadek 4kkm/rocznie i to wcale nie dziadek na emeryturze.
Jedna roznica taka ze jak sie dobrze mieszka, to 30km do pracy moze
trwac 10 minut, no dobra - 15 z wlaczeniem sie do ruchu i parkowaniem.
W Polsce tez tak moze byc ... tylko znacznie mniejszy porocent rodakow
ma szczescie mieszkac blisko autostrady :-)
Styl zycia zacheca do weekendowych wypadow, co powoli i u nas sie
zaczyna, ale tam 500km nie przeraza (ha ha - po autostradzie w
piatkowym korku, z predkoscia 80 :-).
Drugi czynnik - rozbieznosc cen uzywek w Niemczech jest olbrzymia.
4-5 krotna przy starszych pojazdach i to nawet odrzucajac totalne
zlomy. Nie wiem jak to mozliwe, moze to "do negocjacji" ... ale do
nas raczej te lepsze nie trafiaja. Tylko te gorsze, z przekreconym
licznikiem :-)
Po trzecie - w niemczech jest wysoki podatek za diesla.
Niektorzy moze sa zauroczeni, ale inni potrafia liczyc lub czytac, i
wiedza ze zeby diesel sie oplacal to musi miec duzy przebieg.
Zobacz np spritmonitor, posortuj po liczbie wpisow. Ot np rekordowe
VW:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/114113.h
tml
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/125375.h
tml
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/128632.h
tml
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/275158.h
tml
A zobaczmy np volvo, ktore lubi duze przebiegi
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/203586.h
tml
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/300951.h
tml
Mozna i 100kkm rocznie nabijac. Albo i wiecej i nie miec czasu na
wpisywanie glupot :-)
>Jak się popatrzy na średni roczny przebieg to pewnie wcale tak więcej
>niż my nie mają...
Bo kto ma ochote jezdzic 50 kkm rocznie.
No chyba ze to 15 minut rano i 15 po poludniu :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.11 16:34 Pszemol
- 10.01.11 16:45 AL
- 10.01.11 17:13 Iksinski
- 10.01.11 17:24 Olo
- 10.01.11 17:38 kamil
- 10.01.11 17:41 DoQ
- 10.01.11 17:47 Samotnik
- 10.01.11 17:52 kamil
- 10.01.11 17:59 J.F.
- 10.01.11 18:11 Massai
- 10.01.11 18:13 Massai
- 10.01.11 18:22 AL
- 10.01.11 18:25 AL
- 10.01.11 18:29 Massai
- 10.01.11 18:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=