eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit o wielkich przebiegach samochodow w DE...Re: Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
    Date: Mon, 10 Jan 2011 16:39:15 +0100
    Organization: -
    Lines: 54
    Message-ID: <h...@4...com>
    References: <igf6qe$e4h$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1294673944 21948 82.143.187.50 (10 Jan 2011 15:39:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Jan 2011 15:39:04 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341290
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 10 Jan 2011 14:58:22 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >No właśnie - mit czy nie mit?
    >Bo tak: jak się dyskutuje o sprowadzanych samochodach, ich przebiegach
    >itp. to się odzywają głosy "taaa, 150 tysięcy w 10 lat, to pewnie
    >jeszcze od dziadka co do kościoła jeździł".
    >Że niby mają autostrady, że dużo jeżdżą, że norma to dojeżdżanie 100 km
    >do pracy codziennie, stąd auta z DE po prostu MUSZĄ mieć duże przebiegi.

    Bo to oczywiscie nie tak. W Niemczech jak w Polsce - jedni jezdza
    duzo, a inni malo, bo widac nie maja takiej potrzeby.
    Znam przypadek 4kkm/rocznie i to wcale nie dziadek na emeryturze.

    Jedna roznica taka ze jak sie dobrze mieszka, to 30km do pracy moze
    trwac 10 minut, no dobra - 15 z wlaczeniem sie do ruchu i parkowaniem.
    W Polsce tez tak moze byc ... tylko znacznie mniejszy porocent rodakow
    ma szczescie mieszkac blisko autostrady :-)
    Styl zycia zacheca do weekendowych wypadow, co powoli i u nas sie
    zaczyna, ale tam 500km nie przeraza (ha ha - po autostradzie w
    piatkowym korku, z predkoscia 80 :-).

    Drugi czynnik - rozbieznosc cen uzywek w Niemczech jest olbrzymia.
    4-5 krotna przy starszych pojazdach i to nawet odrzucajac totalne
    zlomy. Nie wiem jak to mozliwe, moze to "do negocjacji" ... ale do
    nas raczej te lepsze nie trafiaja. Tylko te gorsze, z przekreconym
    licznikiem :-)

    Po trzecie - w niemczech jest wysoki podatek za diesla.
    Niektorzy moze sa zauroczeni, ale inni potrafia liczyc lub czytac, i
    wiedza ze zeby diesel sie oplacal to musi miec duzy przebieg.

    Zobacz np spritmonitor, posortuj po liczbie wpisow. Ot np rekordowe
    VW:
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/114113.h
    tml
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/125375.h
    tml
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/128632.h
    tml
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/275158.h
    tml

    A zobaczmy np volvo, ktore lubi duze przebiegi
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/203586.h
    tml
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/300951.h
    tml

    Mozna i 100kkm rocznie nabijac. Albo i wiecej i nie miec czasu na
    wpisywanie glupot :-)

    >Jak się popatrzy na średni roczny przebieg to pewnie wcale tak więcej
    >niż my nie mają...

    Bo kto ma ochote jezdzic 50 kkm rocznie.

    No chyba ze to 15 minut rano i 15 po poludniu :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: