  • 21. Data: 2013-03-16 23:48:50
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-16 23:26, Marek Dyjor pisze:

    > jezu maryjo... i to jest wg ciebie przewaga JPGa ma RAWem?

    Zdecydowanie tak - choć precyzyjniej mówiąc chodzi o aplikacje bardziej
    niż o format pliku. Poszerza to spektrum działań na danym pliku oddając
    tym samym decyzyjność w ręce edytującego. RAW nie daje nam takiego wyboru.

    W drugą stronę też to działa: np przewagą RAWa nad JPG może być np.
    ilość bitów.

    Marek

  • 22. Data: 2013-03-16 23:50:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    > No jest taki JPEG 2000 (często wykorzystywany jako MJPEG 2000), tam
    > także można mieć > 8 bitów/kolor.

    Nie o tym mówimy w wątku. Dyskusja zaraz zejdzie na tor boczny :-)

    Marek

  • 23. Data: 2013-03-16 23:53:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > bardziej niż o format pliku. Poszerza to spektrum działań na danym
    > pliku oddając tym samym decyzyjność w ręce edytującego. RAW nie daje

    ale brednie... jestes politykiem z zawodu czy jakimś PRowcem?

  • 24. Data: 2013-03-16 23:54:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > No jest taki JPEG 2000 (często wykorzystywany jako MJPEG 2000), tam
    > także można mieć > 8 bitów/kolor.

    no jest taki mityczny twór? :)

  • 25. Data: 2013-03-16 23:55:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Nie o tym mówimy w wątku. Dyskusja zaraz zejdzie na tor boczny :-)

    i co zaczniesz nas plonkować :)

  • 26. Data: 2013-03-16 23:57:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-16 23:53, Marek Dyjor pisze:

    > ale brednie... jestes politykiem z zawodu czy jakimś PRowcem?

    Wypowiedź niczego nie wnosi więc nie skomentuję.

    Marek

  • 27. Data: 2013-03-16 23:59:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-16 23:55, Marek Dyjor pisze:

    > i co zaczniesz nas plonkować :)

    Nie zamierzam. Preferuję porządek dyskusji. Jeśli masz gdzieś zasady, to
    Twój wybór.

    Marek

  • 28. Data: 2013-03-16 23:59:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > 2. Klikamy tryb Develop
    > 3. Zmieniamy desaturację do zera i zapisujemy JPG pod tą samą nazwą.
    > 4. Zamykamy aplikację.
    > 5. Otwieramy JPG pponownie - jest bez kolorów.
    > 6. Wybieramy Develop, ustawiamy saturację na zero - kolory powróciły
    > :-)
    > Jeszcze raz podkreślę - nie dyskutujemy tu o tym jakie są zalety RAW
    > nad JPG lecz o możliwości wycofywania zmian z plików JPG jakie sami
    > nanieśliśmy wcześniej. Oczywiście - tak jak wspomniałem - z
    > zastosowaniem aplikacji potrafiących przetwarzać JPGi tak jak RAWy.

    no fajowo ale to nie ma nic wspólnego ze specyfiką JPGów, to jest
    specyficzna właściwość tego w sam raz programu, notabene raczej mało
    fotografów używa ACDSee do obróbki zdjęć. :)

    realnie jednak wprowadzanie grubszych korekt na JPGach jest głupim pomysłem
    bo może sie skończyć z degradacją obrazu z powodu małej rozdzielczości
    kodowania kanałów barwnych.

  • 29. Data: 2013-03-17 00:06:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Wypowiedź niczego nie wnosi więc nie skomentuję.

    a co znaczy ten bełkot:

    "to jestprzewaga JPGa ma RAWem

> [...]
    > bardziej niż o format pliku. Poszerza to spektrum działań na danym
    > pliku oddając tym samym decyzyjność w ręce edytującego. RAW nie daje

    jakiego wyboru nam RAW nie daje w stosunku do JPGa? w czym niby to JPG jest
    lepszy do RAWa?

    JPG jest lepszy jako plik wynikowy który chcemy pokazac w internecie albo
    wysłać do labu na printer.

  • 30. Data: 2013-03-17 00:11:05
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2013-03-16 01:17, Marek pisze:
    > Np. możemy RAW uczynić monochromatycznym a potem
    > powrócić do koloru

    Ja nie widziałem nigdy, żeby ktoś coś takiego stwierdził. RAW uczynić
    monochromatycznym?

    > Może warto wspomnieć
    > o tym jasno napisać i obalić to przekonanie...

    No dobra. Zatem powiedz, jakim programem mam przetworzyć jpg tak, żebyś
    mógł cofnąć zmiany na zdjęciu które ci prześlę.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl