  • Data: 2013-03-17 16:16:31
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-17 12:38, GLaF pisze:

    > Możesz też napisać, że jest gorszy, bo zajmuje więcej miejsca na dysku i
    > karcie pamięci. raw i jpg służą do czego innego i takie gadanie, że raw
    > jest gorszy w aspekcie, do którego nie stosuje się formatu raw, to
    > bezsensowne pitolenie.

    Zaadresuj to do tych, którzy tu w tą nutę pitolą. Ja ze swojej strony
    napisałem, że bitmapy są do czego innego niż RAW i sprawdzają się przy
    zaawansowanej edycji typu fotomontaże. Cały czas jest parcie na to, ze
    się mylę bo RAW jest the best.
    Ciąg dalszy 1)

    > Nie. Jeśli obrabiasz jpg, to ZAWSZE ingerujesz w jego strukturę. To o czym
    > piszesz, to nie jest obrabianie jpg, tylko używanie konkretnego programu do
    > tworzenia skryptu zawierającego informację co zrobić z oryginalnym plikiem,
    > żeby otrzymać końcowy efekt. Spróbuj takiego jpg do kogoś wysłać - jeśli
    > adresat nie dysponuje zgodnym programem lub nie wyślesz skryptu, to całą
    > obróbkę szlag trafi. I cała "przewaga" jpg nad raw idzie się...

    No chwila, ale to dotyczy również RAWów. Jeśli komuś wyślesz RAWa tak
    przetworzonego to też niczego nie zobaczy a więc mógłbym równie dobrze
    powiedzieć, że cała przewaga raw nad jpg idzie się... :-D

    > Nie. Więcej możliwości masz pracując nad raw.

    Ok. To może inaczej - podaj przykłady operacji niemożliwych do wykonania
    na bitmapie a możliwych na RAW. A ja Ci podam przykłady operacji
    niemożliwych do wykonania na RAW. Policzymy ilość pozycji w każdej z
    tych list i porównamy wyniki :-D

    > Lepsze/gorsze - rzecz względna. Wszystko zależy czego potrzebujesz i do
    > czego używasz.
    > Nikt nie twierdzi, że raw jest bezwzględnie lepszy od jpg.

    1)

    Jak to? W tym wątku prawie wszyscy tak twierdzą. Chyba tylko jednego
    sojusznika znalazłem. Kilkukrotnie podkreślałem, że bitmapy są lepsze w
    jednym aspekcie przetwarzania obrazu a RAWY w innym. Prawie mnie tu
    żywcem zjedliście za wysnucie takiej tezy. RAWy są the best i kropka -
    to Wasze słowa!

    > Zwróciłeś uwagę,
    > że są programy, które nie zmieniają oryginalnego jpg, tylko tworzą skrypty
    > z instrukcjami obróbek. OK, fajnie. Tylko nie wiem czemu przyczepiłeś się
    > do raw, że po wywołaniu nie zmienia się jego wewnętrzna struktura. Przecież
    > on nie do tego służy!

    Ja nie przyczepiłem się lecz powiedziałem, że w TYM ASPEKCIE
    przetwarzania RAW nie nadaje się do użytku. Używając innych słów
    określających to samo powiedziałem, że bitmapa LEPIEJ się sprawdza - a
    raczej w ogóle się sprawdza bo RAW kompletnie nie przy zaawansowanej
    obróbce typu fotomontaż i parę innych (przykłady takich specyficznych
    zastosowań również podałem).

    Swoją drogą zdumiewające jak się dyskusja potoczyła. Chciałem pokazać
    tylko, że z JPGami można pracować w podobny sposób jak z RAWami w
    zakresie możliwości WYCOFANIA SIĘ (i niczego więcej) z nanoszonych
    zmian. Wszystko zależy od softu. W odpowiedzi słyszę argumenty, że mylę
    się bo RAW jest the best jakby to miało jakikolwiek związek z moją tezą.

    Marek